پنجشنبه 4 مرداد 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرعت قطارهای تندرو ژاپن به ‪ ۳۲۰‬کيلومتر در ساعت می‌رسد، ايرنا

توکيو، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۵/۰۴‬

شرکت راه آهن شرق ژاپن تصميم گرفت سرعت قطارهای تندرو (شين‌کانسن) خود را در مسيرهای تجاری به ‪ ۳۲۰‬کيلومتر در ساعت برساند.

روزنامه ژاپنی "آساهی" روز پنجشنبه نوشت: هم‌اکنون بالاترين سرعت قطارهای تندرو مسافرتی در ژاپن ‪ ۳۰۰‬کيلومتر در ساعت است که با تصميم شرکت راه‌آهن شرق اين کشور، بالاترين سطح سرعت اين قطارها به‪ ۳۲۰‬کيلومتر در سرعت افزايش خواهد يافت.

شرکت راه‌آهن شرق ژاپن برنامه دارد تا سال ‪ ۲۰۱۰‬ميلادی زمينه حرکت تجاری اين قطارهای تندرو را فراهم کند.

بدين ترتيب قطارهای شين‌کانسن می‌توانند مسير ميان دو شهر توکيو و آئموری را که حدود ‪ ۸۰۰‬کيلومتر فاصله دارند در طول سه ساعت بپيمايند.

اين اقدام شرکت راه‌آهن ژاپن برای تقويت قدرت رقابتی خود در برابر شرکت- های هواپيمايی انجام می‌شود.

شرکت راه‌آهن شرق ژاپن پيشتر در جريان انجام حرکت آزمايشی توانسته سرعت قطار شين‌کانسن از نوع نوين "فاستک ‪ ۳۶۰‬اس" را به ‪ ۳۶۰‬کيلومتر در ساعت برساند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين قطار تندرو در حرکت‌های آزمايشی توانسته که بدون تکان‌های شديد و يا صداهای ناهنجار، با سرعت بيش از ‪ ۳۶۰‬کيلومتر در ساعت حرکت کند.

ژاپن برای جايگزين کردن قطارهای شين‌کانسن در آينده مشغول به بهره‌برداری رساندن نوعی قطار مغناطيسی به‌نام "لينير موتورکار"است که می‌تواند با سرعت بيش از ‪ ۵۰۰‬کيلومتر در ساعت حرکت کند.

"لينير موتورکار" به‌علت اين‌که از نيروی مغناطيسی استفاده‌می‌کند با فاصله اندکی‌از سطح ريل، از بالای آن حرکت می‌کند و به‌همين‌دليل تقريبا آرام و بدون لرزش می‌باشد.





















Copyright: gooya.com 2016