یکشنبه 6 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فستيوال روبات های ژاپنی در توکيو، مهر

موزه ملی علوم و طبيعت ژاپن نمايشگاه ملی روبات های ساخت شرکت های ژاپنی را تا ۲۷ ژانويه ۲۰۰۸ برگزار می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شهروندان ژاپنی به روبات ها علاقه بسياری دارند. اولين روبات های مدرن ژاپنی در سال ۱۹۲۸ متولد شدند.

در حقيقت اولين روبات ژاپنی با عنوان "گاکوتنسوکو" در سال ۱۹۲۸ در کيوتو متولد شد و تصوری را که در حال حاضر از اين روبات ها در ذهن مردم دنيا است بوجود آورد.

براساس گزارش "وايرد"، پس از "گاکوتنسوکو"، روبات معروف ديگری مثل "مازينگا زی" و "گوندام" موفق شدند در بسياری از برنامه های تلويزيونی غرب حاضر شوند.

پس از آن روبات های خانگی از نوع "آبيو"، سگ روباتيک شرکت سونی و مشابه آن نيز بارها در سريال های تلويزيونی کشورهای اروپايی بازی کردند.

اين روبات ها در خود ژاپن اغلب در نمايشگاه ها و رويدادهای هنری حاضر می شوند و به اين ترتيب شرکت های سازنده اين روبات ها تلاش می کنند که در اين مراسم بهترين محصولات خود را عرضه کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درهمين راستا، موزه ملی علوم و طبيعت در توکيو ژاپن نمايشگاهی را با حضور روبات ها برگزار کرده است که تا ۲۷ ژانويه ۲۰۰۸ ادامه دارد.

عنوان اين نمايشگاه " نمايشگاه بزرگ روبات ها: کاراکوری، آنيم و بزرگترين روبات ها" است.

در اين نمايشگاه تاريخ سرزمين آفتاب تابان از اولين ماشين های ساخته شده در اين کشور در قرون وسطی تا مدرن ترين روبات های انسان نما به تصوير کشيده شده و ده ها مدل از روبات های ترانزيستوری، پلاستيکی و آهنی به معرض ديد عموم گذاشته می شود.





















Copyright: gooya.com 2016