یکشنبه 6 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نسخه‌ ساده‌ ويندوز اکس‌پی برای لپ‌تاپ‌های صد دلاری آماده می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


مايکروسافت در تلاش برای آماده‌سازی نسخه‌ی ساده‌تری از سيستم عامل ويندوز اکس‌پی است تا آن را در لپ‌تاپ‌های بنياد يک لپ‌تاپ به ازای هر کودک به کار بگيرد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، لپ‌تاپ‌های بنياد يک لپ‌تاپ به ازای هر کودک (OLPC) که هزينه‌های توليد آن‌ها به زحمت پايين نگه داشته شده و اکنون از صد دلار به ۱۹۰ دلار رسيده‌ است، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با برنامه‌های لينوکس کار کنند.

اگر اين دستگاه‌ها با لينوکس کار کنند، مايکروسافت فرصت دست‌يابی به ده‌ها ميليون تن از کودکان جهان و آشنايی آن‌ها با سيستم عامل خود را از دست می‌دهد.

غول نرم‌افزاری جهان به همين منظور در تلاش است تا نگارش ابتدايی از ويندوز اکس‌پی را تنظيم کند تا با لپ‌تاپ XO سبز و سفيد گروه OLPC سازگار باشد.

معاون رييس شرکت مايکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مايکروسافت مبلغ قابل توجهی را برای اين منظور صرف کرده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لپ‌تاپ XO در مقايسه با لپ‌تاپ‌های معمولی که ميزان مصرف برق آن‌ها ۳۰ تا ۴۰ وات است تنها دو وات برق مصرف می‌کنند و فاقد هارددرايو بوده و در عوض به حافظه‌های فلش متکی است و برای افزودن دستگاه‌های حافظه‌ی چهار پورت USB قابليت دارد و دارای صفحه‌ی LCD دوگانه است که

به صرفه‌جويی در مصرف برق کمک می‌کند.

اين لپ‌تاپ همچنين به سطح کاربری شبکه‌ی بی‌سيم مجهز بوده، هيچ بخش جداشدنی ندارد و می‌تواند با انرژی خورشيدی يا به صورت دستی و پايی شارژ شوند و بدنه‌ی آن نيز ضد آب است.





















Copyright: gooya.com 2016