دوشنبه 7 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست رواندا: همه مردم قاره افريقا به اينترنت متصل می‌شوند، ايرنا

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۸/۰۷‬

رهبران آفريقا و کارشناسان فناوری به منظور گفت و گو در مورد کمک به توسعه اين قاره از طريق تضمين دسترسی همگانی به اينترنت تا سال ‪۲۰۱۲‬ روز دوشنبه در رواندا گردهم جمع شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کيگالی، در نشست "اتصال آفريقا" که با همت اتحاديه بين‌المللی ارتباطات دوربرد ‪ ITU‬و با حمايت اتحاديه آفريقا، سازمان ملل و چندين سازمان بين‌المللی ديگر برگزار می‌شود سران چندين کشور حضور دارند.

حمدون توره پيش از آغاز اين کنفرانس مهم دو روزه گفت اکنون زمان حرکت آفريقا برای دستيابی به اهداف توسعه هزاره فرارسيده است.

يکی از اهداف هزاره سازمان ملل که بايد تا سال ‪ ۲۰۱۵‬تحقق يابد، ايجاد امکان دسترسی به مزايای فناوريهای نوين به ويژه فناوريهای اطلاعات و ارتباطات است.

دستکم ‪ ۳۰۰‬ميليون دلار در اين طرحها که هدف از آنها ترويج فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر آفريقا تا سال ‪ ۲۰۱۲‬است سرمايه‌گذاری خواهد شد.

کمتر از چهار درصد آفريقايی‌ها به اينترنت دسترسی دارند و ميزان نفوذ اينترنت باند پهن به زحمت به يک درصد می‌رسد.

ارتباطات ميان قاره‌ای بهتر برای ايجاد قابليتهای اقتصادی آفريقا ضروری است، زيرا حدود ‪ ۷۰‬درصد ترافيک اينترنت آفريقا به خارج از اين قاره می‌رود که در نتيجه هزينه‌ها را برای مصرف‌کنندگان بالا می‌برد.

براساس اعلام بانک جهانی، هزينه ارتباطات اينترنت در آفريقا بالاترين ميزان در جهان است و به ‪ ۲۵۰‬تا ‪ ۳۰۰‬دلار در ماه بالغ می‌شود.

با توجه به رشد قارچ گونه اپراتورهای خصوصی در اين قاره که رقابت را بالا می‌برد انتظار می‌رود تلفن همراه نيز در دستور کار اين نشست قرار گيرد.

کشورهای آفريقايی بيشترين رشد تلفن همراه را در جهان ثبت کرده‌اند که از ‪ ۵۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد طی سه سال گذشته متغير است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




انتخاب رواندا برای شروع اين نشست اتفاقی نبود. اين کشور کوچک آفريقايی که تجربه نسل کشی را پشت سر گذاشته است جلودار انتقال علم و فناوری به اين قاره بوده است.

پل کاگامه رييس جمهور رواندا برای فناوری اطلاعات و ارتباطات در بودجه خود اولويت تعيين کرده است.

علاوه بر رييس کميسيون اتحاديه آفريقا، سران کشورهای مالی، سنگال، مالاوی، بورکينافاسو، و بروندی نيز شرکت داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016