سه شنبه 29 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين ميکرو کبد انسانی ايجاد شد، مهر


گروهی از محققان "ام آی تی" به منظور آزمايش مواد سمی داروها اولين "ميکرو کبد" را با استفاده از سلولهای کبدی انسان ساختند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان موسسه تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی) در بوستن آمريکا فناوری توسعه ايجاد توده های کوچک سلولهای کبدی انسان را ارائه و با استفاده از اين فناوری مدل کاملی از کبد انسان را در ابعاد ميناتوری توليد کنند.

نتايج اين تحقيقات که در مجله "نيچر بيوتکنولوژی" منتشر شده است نشان می دهد که اين کبد انسانی ميناتوری تنها ۵۰۰ ميکرومتر (۵۰۰ ميليونيوم متر) قطر دارد و می تواند برای آزمايش سم داروها در کوتاهترين زمان و کاهش هزينه های توليد مورد استفاده قرار گيرد.

براساس گزارش ساينس ديلی، با استفاده از يک فناوری جديد محققان "ام آی تی" موفق شدند سلولهای کبدی انسان را در قالب توده های سلولی کوچک آرايش دهند و در مدت ۶ هفته يک کبد واقعی در اندازه ۵۰۰ ميکرومتر را بدست آوردند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين اين دانشمندان اظهار داشته اند که با استفاده از اين فناوری يک مدل بافتی را بدست آورده اند که از جنبه های پروفايلهای بيان ژنی شباهت بسياری به بافت کبدی واقعی دارد.

بنابراين گزارش، يک شرکت آمريکايی با عنوان "هايپرژن" ليسانس اين فناوری را به منظور آزمايش مواد سمی داروها در صنايع داروسازی خريداری کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016