شنبه 10 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات سفر انسان به مريخ تشريح شد، مهر

ناسا جزئيات عمليات سفر انسان به مريخ را که قرار است از سال ۲۰۲۸ آغاز شود و در سال ۲۰۳۱ با حضور ۷ فضانورد به نتيجه برسد تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ناسا در همايش Lunar Exploration and Analysis Group که در هاستون آمريکا برگزار شد، اعلام کرد که بين ۲۰ سال آينده راکت Ares V برای سفر انسان به مريخ آماده خواهد شد. اين راکت در سال ۲۰۱۸ انسان را به ماه می رساند و پس از آن در ژانويه ۲۰۲۹ به همراه يک راکت مشابه ديگر به سياره سرخ عزيمت می کند.

اين دو راکت در مجموع ۴۰۰ تن ماده را به روی سطح مريخ حمل می کنند تا به اين ترتيب محل اقامت فضانوردان و يک آزمايشگاه به دست روباتها در سطح مريخ ساخته شود.

در صورتی که تمام پيش بينيها درست انجام شود، در فوريه ۲۰۳۱ هفت فضانورد که احتمالا چهار مرد و سه زن هستند، به طرف مريخ عزيمت می کنند. اين سفر بين ۶ تا ۷ ماه به طول می انجامد. پس از عزيمت به مريخ اين فضانوردان حداقل ۱۶ ماه در اين خانه مريخی اقامت می کنند و سپس به زمين باز می گردند. در کل سفر طولانی اين فضانوردان ۳۰ ماه طول می کشد.

براساس گزارش پايگاه خبری ناسا، ۴ راکت Ares V که از نظر ابعاد و قدرت در اندازه های راکت "زحل ۷" هستند، فضاپيمايی که اين فضانوردان را به مريخ می رساند تا اطراف زمين حمل می کنند.

"زحل ۷" راکتی است که فضانوردان را در ماموريت "آپولو" برای رسيدن به ماه همراهی کرد.

فضانوردان در داخل اين ناوفضايی در يک گلخانه، ميوه و سبزی پرورش می دهند. اين اقدام موجب می شود که بتوانند راحتتر سفر طولانی را تحمل کنند.

برای تأمين آب و هوا اين فضانوردان از سيستمهای بازيافت ويژه اين مواد استفاده می کنند، به اين ترتيب فضاپيما می تواند آب و اکسيژن کمتری با خود حمل کند.

با وجود تمام پيش بينيها به نظر می رسد اين نقشه، دو نقطه ضعف داشته باشد. اولين نقطه ضعف به مسئله حفاظت فضانوردان از تشعشات کيهانی نگاه می کند و دومين مورد مشکلات روحی روانی فضانوردان است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درحقيقت اين فضانوردان بايد ماه ها دور از زمين زندگی کنند و هرچه که از زمين دورتر می شوند، برقراری ارتباط با زمين دشوارتر می شود، چرا که فاصله زمين و مريخ بسيار زياد است و تنها می توان چند دقيقه از صدای فضانوردان را در زمين شنيد.

در حال حاضر دو کاوشگر "روح" و "فرصت" تحقيقات خود را از چهار سال قبل در اين سياره دنبال می کنند و چند کاوشگر ديگر هم در مدار اطراف سياره سرخ به انجام تحقيقات هستند که از آن جمله می توان به مارس اکسپرس اشاره کرد.

سال آينده نيز کاوشگر "فونيکس" که در حال حاضر در راه رسيدن به مريخ است، در سطح قطب شمال اين سياره فرود خواهد آمد.





















Copyright: gooya.com 2016