چهارشنبه 14 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تردد خودروهای هوشمند بدون راننده در سال ۲۰۳۰، مهر

پنتاگون پيش بينی کرده است که از سال ۲۰۳۰ خودروهای هوشمندی که خود را بدون نياز به راننده هدايت می کنند، جايگزين خودروهای فعلی می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که پس از انجام سه سال آزمايش در يک پايگاه نظامی در کاليفرنيا خودروهای هوشمندی که خود را به تنهايی هدايت می کنند، ايجاد شدند.

در سال ۲۰۰۴ تنها يک خودروی آزمايشی هوشمند ساخته شد، اما در سال ۲۰۰۵ پنج خودروی هوشمند موفق شدند مسير ۲۰۰ کيلومتری را در جاده های بيابانی بدون نياز به راننده طی کنند.

ماه گذشته نيز شش خودروی هوشمند موفق شدند بيش از ۹۰ کيلومتر را در يک محيط مشابه ترافيک شهری سنگين با سرعت متوسط ۵۰ کيلومتر بر ساعت طی کنند و به علائم راهنمايی رانندگی "ايست" احترام بگذارند و از پارک خارج شوند و يا خود را پارک کنند.

براساس گزارش نيويورک تايمز، مقامات پنتاگون اعلام کرده اند که آزمايش چهارم که قرار است در سال آينده انجام شود، می تواند به صورت يک مسابقه خودورهای هوشمند و در سرعت بسيار بالا برگزار شود.

در اين آزمايش، خودروهای هوشمند که مجهز به حسگرهای مخصوصی هستند و می توانند به طور خودکار فاصله ايمن با وسايل نقليه ديگر را حفظ می کنند، در جاده های آمريکا حرکت می کنند.

اين خودروهای هوشمند می توانند درصورتی که راننده يک خودروی عادی از مسير خارج شود، بوق بزند.

سباستين تراون، دانشمند دانشگاه استانفورد که در اين پروژه برای پنتاگون کار می کند معتقد است که تا پنج سال آينده رايانه ها می توانند به تنهايی در ترافيک کند شهری حرکت کنند و به تنهايی خود را پارک کنند.

به گفته اين دانشمند، اين خودروها می توانند با سرعت ۱۱۰ کيلومتر بر ساعت و با رعايت فاصله ايمن ۵ متر با ساير خودروها حرکت کنند و اين مسئله می تواند تا حد قابل ملاحظه ای در کاهش تصادفات رانندگی موثر باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تراون در ادامه افزود: "رايانه ها، حسگرها، جستجوگرهای ماهواره ای و ساير تجهيزات الکترونيکی ظرف ۲۰ سال آينده به خودروهای هوشمند امکان برقراری ارتباط با خود را می دهند، بطوريکه در حدود سال ۲۰۳۰ رايانه ها می توانند به راحتی انسان را در خيابانها هدايت کنند و به مقصد برسانند."

اين درحالی است که به اعتقاد بسياری از دانشمندان آمريکايی انتقال نقش رانندگان به خودروهای هوشمند زودتر از سال ۲۰۵۰ ميسر نيست.





















Copyright: gooya.com 2016