جمعه 23 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکانيزم مغزی استفاده از دو زبان شناسايی شد، مهر

گروهی از دانشمندان آمريکايی و ايتاليايی در بررسيهای خود موفق شدند پی به راز افراد دو زبانه در بکارگيری بدون اشتباه از زبانها ببرند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دپارتمان نورولوژی دانشگاه کاليفرنيا و دانشگاه "زندگی – سلامت" سن رافائله ميلان که نتايج تحقيقات خود را در مجله Journal of Neuroscience منتشر کرده اند، برای اولين بار موفق شدند مکانيزمی را که براساس آن افراد دو زبانه می توانند بدون اشتباه و کاملا طبيعی از زبان مادری و زبان دوم خود استفاده کنند شناسايی کنند.

از مدتها قبل فرض شده بود که در مغز انسان يک مکانيزم کنترل وجود دارد که جلوی استفاده از يک زبان را برای بکارگيری از زبان ديگر می گيرد. اکنون اين دانشمندان موفق شده اند فضاهای مرتبط با اين مکانيزم را شناسايی کنند.

در اين خصوص دکتر "جوبين ابوطالبی" سرپرست اين تيم تحقيقاتی اظهار داشتند: "ميان فضاهای مغزی يک شبکه وجود دارد. اين شبکه تنها وقتی فعال می شود که فرد بخواهد از يک زبان به زبان ديگر بگذرد."

يکی از مهمترين ساختارهای مغزی که در اين بازی شرکت می کند، کورتکس کمربندی و هسته دمی هستند. کورتکس کمربندی در دقت و در کنترل فعاليتهای ذهنی و هسته دمی که يک ساختار زير کورتکسی است در فرايند بازدارندگی فعاليتها مشارکت دارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين محققان با استفاده از دستگاه رزونانس مغناطيسی فعاليت مغزی افرادی را که زبان مادری آنها ايتاليايی بود و از کودکی به زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم تسلط داشتند، مورد بررسی قرار دادند.

به گفته اين دانشمندان مکانيزم کنترل استفاده از دو زبان در افراد دو زبانه از سه سالگی آغاز می شود و به نظر می رسد که کورتکس کمربندی افراد دو زبانه نسبت به افراد تک زبانه توسعه بيشتری می يابد.





















Copyright: gooya.com 2016