یکشنبه 16 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"بهترين" وسايل الکترونيکی ۲۰۰۸، بی بی سی


نمایشگاه سالانه "سی ایی اس" (Consumer Electronics Show)، در لاس وگاس آمریکا از فردا، 7 ژانویه (16 دیماه) رسما افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه چهار روزه، 2700 شرکت از سراسر جهان در این نمایشگاه بین المللی شرکت دارند و بیش از بیست هزار وسیله الکترونیکی و همچنین فن آوری های جدید را ارائه خواهند کرد.

در اینجا نمونه هایی از وسیله های الکترونیکی که به نمایش گذاشته شده است:


رادیو برای ناشنوایان

در سراسر جهان میلیون ها نفر مشکل شنوایی دارند و از لذت شنیدن رادیو محرومند.

اما چند شرکت آمریکایی ائتلافی کوتاه مدت تشکیل داده اند تا رادیویی را برای افراد ناشنوا ابداع کنند.

کنسرسیوم سازمان رسانه ای "رادیوی ملی" (National Public Radio)، سازمانی نیمه مستقل و غیرانتفاعی، "موسسه هریس"، یک شرکت فعال در زمینه فن آوری و دانشگاه "توسان"، (Towson University)، این ابتکار جدید را دنبال و سیستم صوتی را ابداع کرده اند که گفتار رادیویی را به متون کتبی تبدیل می کند.

در حال حاضر تبدیل گفتار صوتی به نوشتاری توسط یک ماشین نویس انجام می گیرد اما ممکن است یک روز این کار به طور خودکار صورت بگیرد.

متن های تایپ شده همزمان با پخش برنامه رادیویی بر روی یک صفحه تلویزیونی سوار بر رادیو ظاهر می شود.

این کنسرسیوم درصدد است پس از به نمایش گذاشتن این رادیوی جدید در نمایشگاه سی ایی اس، تا آخر سال جدید میلادی آن را به بازار ارائه کند.


تلویزیون بی سیم اچ دی

سیم هایی که از پشت هر دستگاه تلویزیون خارج می شود به یک سیم کاهش یافته است.

وستینگهاوس، سازنده انواع دستگاه های صوتی تصویری، با همکاری "پلاس لینک"، شرکت فعال در زمینه شبکه های ارتباطی، تلویزیونی را ابداع کرده اند که به گفته آنها اولین تلویزیون اچ دی (تصویر با وضوح بالا) بدون سیم است.

ظاهر این تلویزیون که ابعاد صفحه آن 47 اینچ است، از هر لحاظ مانند تلویزیون های دیگر است اما در داخل آن گیرنده ای تعبیه شده که از فرستنده یک دستگاه پخش دی وی دی با وضوح بالا امواج تصویری دریافت می کند.

اولین نمونه هایی که به بازار ارائه خواهد شد برای مراکز تجاری در نظر گرفته شده است اما با کم شدن هزینه این فن آوری جدید، این تلویزیون ها بزودی به خانه ها نیز راه خواهد یافت.


تلفن سیار

تلفن موبایل ارتباط میان مردم را متحول کرده است اما چند محقق و شرکت ژاپنی بر آن شده اند تا موارد استفاده از این وسیله را افزایش دهند.

کنسرسیوم "پی یو سی سی" (The P2P Universal Computing Consortium)، شبکه ارتباطی را ابداع کرده که می توان با استفاده از دستگاه معمولی تلفن موبایل، از راه دور وسایل برقی داخل منزل را کنترل کرد.

این کنسرسیوم در نمایشگاه سی ایی اس لاس وگاس یک دستگاه آی فون شرکت اپل را به نمایش گذاشت که به شبکه ارتباطی جدید مجهز بود و یکی از بازدیدکنندگان با استفاده از آن توانست وسایل منزلش در توکیو را روشن و خاموش کند.

این بازدیدکننده با استفاده از این شبکه ارتباطی جدید توانست چراغ ها، سیستم تهویه و حتی ماشین لباسشویی خانه اش را از راه دور روشن و خاموش کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این فن آوری چندی است که در ژاپن مورد استفاده بوده و کاربران شبکه "ان تی تی دوکومو" (NTT CoCoMo)، در این کشور با استفاده از موبایل های خود وسایل خانه اشان را از راه دور کنترل می کنند.

این کنسرسیوم ژاپنی همچنین از ابداع خود برای امور بهداشتی از جمله برای ساخت پوشک بی سیم، که برای بیماران بستری قابل استفاده است و همچنین مانیتور قلب، که به پزشک معالج این امکان را می دهد تا از راه دور قلب بیمار را تحت نظر داشته باشد، استفاده کرده اند.

در ماه های آینده این گروه نرم افزاری را به بازار ارائه خواهد کرد که به همه این امکان را می دهد تا این شبکه ارتباطی را برای خود راه اندازی کنند.





















Copyright: gooya.com 2016