یکشنبه 26 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در پي آغاز پخش تلويزيوني روي تلفن همراه؛ دريافت شبكه‌ها‌ با افزودن يك قطعه در اكثر گوشي‌ها امكان‌پذير مي‌شود، ايسنا

با راه‌اندازي سيستم ارسال سيگنال ديجيتال براي گيرنده‌هاي متحرك، شهروندان تهراني مي‌توانند شبكه‌هاي مختلف ملي و برخي شبكه‌هاي فرا ملي جمهوري اسلامي ايران را بر روي گيرنده‌هاي متحرك در داخل خودرو يا گوشي‌هاي تلفن همراه دريافت كنند؛ اما در حال حاضر گوشي‌هاي خاص و محدودي قابليت دريافت اين شبكه‌ها را دارند و ظاهرا مسوولان مربوطه در حال مطالعه هستند تا اين امكان در اكثر گوشي‌هاي تلفن همراه فراهم شود.

مهدي افراسيابي - معاون فني سازمان صدا و سيما - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه صدا و سيما از طريق فرستنده‌هايي كار دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني را از طريق تلفن همراه فراهم كرده است، اظهار كرد: صدا و سيما در حقيقت به وسيله‌ي فرستنده‌هايي از تلويزيون، شبكه‌هاي تلويزيوني را به صورت ديجيتالي ارسال خواهد كرد و در دريافت اين شبكه‌ها از طريق تلفن همراه در واقع فرستنده مي‌تواند با اضافه كردن سيستم، امكاني را فراهم كند كه اين شبكه‌ها توسط گوشي‌هاي تلفن همراه قابل دريافت باشند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر گوشي‌هاي خاصي قابليت دريافت اين شبكه‌ها را دارند گفت: در حال مطالعه هستيم و اگر بعد از انجام مطالعات به نتيجه‌ي مثبتي رسيديم در اكثر گوشي‌هاي تلفن همراه نيز اين امكان فراهم خواهد شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين كارشناس با اشاره به اين كه هم‌اكنون تنها در دو مدل گوشي نوكيا و سامسونگ، اين امكان فراهم شده اظهار كرد: با اضافه كردن قطعه - IC - به ديگر تلفن‌ها امكاني فراهم مي‌شود كه دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني در ديگر گوشي‌ها نيز امكان‌پذير شود به همين منظور نمونه‌اي درخواست داديم كه بعد از انجام آزمايشات لازم اين امر محقق شود.

وي ادامه داد: با اين نمونه سرويس كه در فرانسه توليد شده اكثر گوشي‌ها توانايي دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني را خواهند داشت.

همچنين صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - هم در اين باره به خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين كار در حال حاضر بر روي گوشي‌ها به صورت رايگان انجام مي‌شود و در واقع سرويس رايگاني بوده و به شارژ نياز ندارد.

وي ادامه داد: در صورت توسعه اين سرويس و فراهم شدن اين امكانات در ديگر گوشي‌ها و در صورت نياز داشتن به شارژ، استفاده از اين سرويس هزينه‌ خواهد داشت.

به گفته‌ي مسوولان در حال حاضر شبكه‌هاي تلويزيوني يك الي چهار، شبكه تهران، قرآن‌، خبر، العالم، پرس تي وي، شبكه استاني آذربايجان غربي و چهار شبكه راديويي پيام، قرآن، جوان و راديو ايران در تهران بر روي تلفن همراه قابل دريافت است.





















Copyright: gooya.com 2016