جمعه 16 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایرانیان در نمایشگاه نوآوری ژنو، دویچه وله

بالغ بر هزار اختراع جدید در نمایشگاه اختراعات و اکتشافات ۲۰۰۸ ژنو به نمایش درآمده‌اند. این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان در نوع خود است، دوم آوریل آغاز شده و پنج روز ادامه خواهد داشت. بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، یکصد اختراع نیز از نوآوران ایرانی به معرض نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه نوآوری ژنو در سال ۲۰۰۸، دوم تا ششم آوریل، سی‌وششمین برگزاری خود را تجربه می‌کند. مسئولان برگزاری انتظار دارند که امسال ۶۵ هزار نفر از اختراعات اغلب کاربردی و گاه عجیب‌وغریب آن دیدن کنند. در این نمایشگاه ۴۵ کشور جهان در ۷۰۰ غرفه، ابداعات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

بسیاری از نهادها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی شرکت‌کنندگان آزاد، امید دارند که در طول برگزاری نمایشگاه، حامی مالی مناسبی برای ابداعات خود پیدا کنند.

مسئولان برگزاری می‌گویند که هر سال به تعداد شرکت‌کنندگان از کشورهای در حال توسعه افزوده می‌شود. در حالی که معمولاً بیشتر مبتکران از کشورهای اروپایی شرکت می‌کنند، امسال نیمی از آنان از قاره‌ی آسیا هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، در نمایشگاه ۲۰۰۸ هم‌چنین یکصد مبتکر ایرانی ابداعات خود را به معرض نمایش می‌گذارند. این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره نکرده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نمایشگاه نوآوری‌های ژنو، علاوه بر بازدیدکنندگان، بسیاری از سرمایه‌گذاران را هم به خود جلب می‌کند. سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند از اختراعات جالب و بازارپسند حمایت مالی کنند. بر اسـاس داده‌هـای بـرگـزارکننـدگان، در نـمایشگـاه سـال ۲۰۰۷، بـالغ بـر۴۰ میلیون دلار (۲۶ میلیون یورو) قرارداد پشتیبانی مالی بسته شد.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری‌های ژنو، هر سال در این شهر برگزار می‌شود. ژنو دومین شهر بزرگ سوئیس، یکی از شهرهای دنیاست که از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار است. ژنو به‌دلیل برپایی نمایشگاه‌های خودرو، ساعت، کتاب و نوآوری، به شهرتی مضاعف دست یافته است.






















Copyright: gooya.com 2016