دوشنبه 26 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش عجيب چين برای جلوگيری از بارش باران در روز افتتاحيه المپيک، مهر

چين برای جلوگيری از بارشهای احتمالی در روز افتتاحيه مسابقات المپيک پکن زرادخانه ای از راکت و هواپيماهای ويژه آماده می کند تا از آنها برای پراکنده ساختن ابرهای بارانزا استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحيه مسابقات المپيک پکن در استاديوم فوق مدرن "لانه پرنده" برگزار می شود و مقامات برگزار کننده از ترس خيس شدن پوشش مقامات عالی رتبه ورزشی و سياسی سراسر جهان در زير بارشهای احتمالی اين تکنيک عجيب را انتخاب کرده اند.

بر اساس پيش بينی های صورت گرفته ۴۷ درصد امکان دارد که در روز هشتم آگوست (روز افتتاحيه مسابقات) در محل برگزاری مراسم افتتاحيه المپيک پکن باران ببارد.

کارشناسان همچنين پيش بينی کرده اند که امکان بارش باران شديد نيز ۶ درصد است و از اين رو طی ماههای گذشته محققان چينی در تلاش بوده اند تا راهی برای پراکنده ساختن ابرهای بارانزای احتمالی پيدا کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس گزارش زی نيوز، بيش از ۱۰۰ تن از کارمندان ۲۱ ايستگاه تعيين شده در اطراف پکن وظيفه دارند تا تنها در مدت ۱۰ دقيقه از زمان اعلام، راکتهای حاوی يد نقره را به سوی ابرهای بارانزای اطراف شهر پرتاب کنند تا پيش از رسيدن به پکن بارش کاملی داشته باشند.

همچنين قرار است از هواپيماهای ويژه ای نيز برای تحريک ابرها و بارش آنها تا پيش از رسيدن به آسمان پکن و استاديوم برگزاری مراسم افتتاحيه استفاده شود.





















Copyright: gooya.com 2016