یکشنبه 29 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محققان از دستيابي به واکسن ايدز نااميد شده اند، ایرنا

با توجه به گذشت 25 سال از زمان کشف ويروس ايدز و باوجود تلاش و سرمايه گذاري جهان به منظور يافتن درماني براي اين بيماري، هنوز واکسني عليه اين بيماري کشنده کشف نشده است.

"بروس والکر" از "دانشکده پزشکي دانشگاه هاروارد" در شماره 9 ماه مه مجله "ساينس" نوشت، تقريبا هر سال يک ميليارد دلار در زمينه تحقيق بر روي ويروس و بيماري ايدز در جهان سرمايه گذاري مي شود و با اين همه واقعيت تامل برانگيز اين است که در حال حاضر هيچ واکسن نويدبخشي براي اچ.آي.وي وجود ندارد.

توقف آزمايش هاي باليني بر روي نويدبخش ترين واکسن اچ.آي.وي در ماه سپتامبر که آزمايشهاي زيادي بر روي آن انجام شده بود، جامعه تحقيقاتي را متحمل ضربه سنگيني کرد.

نتايج اوليه نشان داد اين واکسن آزمايشي به جاي پيشگيري از آلودگي به اچ.اي.وي يا کاهش ميزان ويروسها در بدن افراد، شانس ابتلا به اين بيماري را افزايش مي دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"پيتر کيم" رييس "آزمايشگاه هاي تحقيقاتي مرک" که اين واکسن آزمايشي ايدز را ابداع کرده است، گفت تهيه واکسن موثر براي بيماري ايدز يکي از پرچالش ترين وظايف پيش روي پزشکي امروز است.

عملکرد اين واکسن تحريک سلول هاي تي است که نوعي گلبول سفيد خون است که در واکنش ايمني بدن بااهميت محسوب مي شود. اين واکسن رويکرد متفاوتي از ساير واکسن هاي متعارف دارد که نتيجه آزمايش هاي انجام شده بر روي انها ناموفق بوده است.

"ديويد بالتيمور" زيست شناس آمريکايي و برنده جايزه نوبل در مراسم افتتاحيه کنفرانس اخير "انجمن آمريکايي پيشبرد علوم" در خصوص تلاش براي کشف واکسن ايدز گفت، جامعه تحقيقاتي نااميد شده است زيرا هيچ مسير اميدوار کننده اي به سوي موفقيت مشاهده نمي شود.

وي افزود، محققان با علم به اينکه دستيابي به يک واکسن براي اچ.آي.وي چقدر مهم و حياتي است و حتي با شناخت شانس اندک موفقيت ، در حال حرکت به جلو هستند.

والکر توضيح داد، ويژگي هاي منحصر به فرد ميکروب اچ.آي.وي ، تهيه واکسن اين بيماري را بسيار چالش آفرين ساخته است.

وي افزود، ويروس ايدز تنوع زيادي در توالي ژنوم دارد و توانايي آن براي جهش و سازگاري بسيار است.





















Copyright: gooya.com 2016