دوشنبه 30 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار اتحادیه‌ اروپا در مورد نقشه‌ گوگل، ایسنا

مقامات اتحادیه‌ اروپا به گوگل هشدار دادند که سرویس دید خیابانی این شرکت اینترنتی برای راه‌اندازی در اروپا باید از قوانین این اتحادیه تبعیت کند.

به گزارش ایسنا، پیتر هاستینکس، رییس حمایت از اطلاعات اتحادیه‌ی اروپا به گوگل هشدار داد که ویژگی‌ دید خیابانی در صورت راه‌اندازی شدن در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا ممکن است ضد قوانین اروپایی حریم خصوصی باشد.

وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر گوگل می‌خواهد دید خیابانی را در اروپا راه‌اندازی کند باید ابتدا از قوانین این اتحادیه تبعیت کند.

بر اساس این گزارش، ویژگی‌ دید خیابانی به کاربران سرویس نقشه آنلاین گوگل امکان می‌دهد تصاویر رنگی 360 درجه از سطح خیابان‌های شهر داشته باشند.

کاربران می‌توانند در این خیابان‌های مجازی که از عکس‌های گرفته شده توسط خودروهای عکس‌برداری ویژه گوگل تشکیل شده‌اند، حرکت کنند.

این سرویس که در حال حاضر برای بسیاری از شهرهای آمریکایی و کانادایی راه‌اندازی شده است کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

به گفته آن‌ها دید خیابانی اجازه می‌دهد به شهرهایی که خواهان بازدید از آن‌ها بودند سفر دیجیتالی داشته باشند و همزمان نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را نیز برانگیخته زیرا مردمی که در این خیابان‌ها در حال قدم زدن بودند نیز در عکس‌های مذکور مشاهده می‌شوند.

گوگل هنوز این سرویس را در اروپا راه‌اندازی نکرده اما اعلام کرد که قصد دارد سال آینده به این کار مبادرت ورزد؛ خودروهای گوگل نیز که در حال گرفتن عکس از خیابان‌های پاریس و رم بودند مشاهده شده‌اند.

این شرکت در پاسخ به نگرانی مقامات اروپایی اعلام کرده که از فن‌آوری تیره کردن صورت افراد در عکس استفاده می‌کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016