دوشنبه 30 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکروسافت با يک پيشنهادی تازه به سوی ياهو بازگشت، ايسنا

مايکروسافت روز گذشته اعلام کرد به جای پيشنهاد خريداری کامل ياهو، پيشنهاد تازه‌ای به اين شرکت داده که می‌تواند اين پيشگام اينترنتی را از درگيری در يک مبارزه حقوقی با کارل آيکان، ميلياردر سرمايه‌گذار، نجات دهد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مايکروسافت در بيانيه‌ای بدون مشخص کردن پيشنهاد جديد خود اعلام کرد که اين شرکت يک پيشنهاد متفاوت را بررسی و با ياهو مطرح کرده که شامل معامله با ياهو است بدون اينکه کنترل اين شرکت را در دست بگيرد.

مايکروسافت تاکيد کرد: پس از پس گرفتن پيشنهاد خريد خود، پيشنهاد جديدی برای خريد ياهو نداده است.

ياهو نيز در بيانيه‌ای اعلام کرد که همچنان به بررسی مجموعه گزينه‌های استراتژيک ادامه داده و آماده پيگيری هرگونه معامله‌ای است که در جهت منافع سهامدارانش باشد.

در اين بين تحليلگران در مورد مزايای يک قرارداد متفاوت به جای يک قرارداد خريد کامل نظرات متفاوتی ابراز کرده و برخی احتمال بالا رفتن ارزش سهام ياهو و سقوط سهام مايکروسافت را پيش‌بينی کردند.

روزنامه‌ی نيويورک تايمز نيز گزارش کرد: مايکروسافت و ياهو ممکن است به شراکت يا سرمايه‌گذاری مشترک در زمينه‌ی تبليغات مربوط به جست‌وجو دست بزنند تا از گوگل که بازار جست‌وجو را با سهم بسيار زيادی نسبت به مجموع سهم ياهو و مايکروسافت در اختيار دارد پيشی بگيرند.

از سوی ديگر ياهو همچنان به مذاکرات خود با گوگل در زمينه‌ی شراکت تبليغات جست‌وجو ادامه می‌دهد و به گفته‌ی منابع آگاه ممکن است در هفته‌ی جاری قراردادی بين اين دو غول اينترنتی صورت بگيرد.

اعلام پيشنهاد تازه از سوی مايکروسافت به دنبال آغاز يک مبارزه حقوقی توسط کارل آيکان برای برکنار کردن اعضای هيات مديره اين شرکت با مديرانی که مذاکره با مايکروسافت را از سر خواهند گرفت، صورت می‌گيرد.

به اعتقاد کارل آيکان، ياهو با رد پيشنهاد ‌٥/٤٧ ميليارد دلاری غول نرم‌افزاری، غيرمنطقی عمل کرده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مايکروسافت دو هفته قبل و پس از سه ماه مذاکره با ياهو به دنبال رد شدن پيشنهاد جديدش برای پرداخت ‌٣٣ دلار به ازای هر سهم ياهو از سوی هيات مديره اين شرکت اينترنتی، از پيگيری پيشنهاد خريد اين شرکت منصرف شد.

اما کارل آيکان از زمان کناره‌گيری مايکروسافت از مذاکرات خود با ياهو ميزان قابل توجهی از سهام ياهو را خريداری کرده و اعلام کرد برای برکنار کردن مديران هيات مديره‌ی اين شرکت به مبارزه حقوقی دست خواهد زد.





















Copyright: gooya.com 2016