دوشنبه 13 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشكل قطعي‌هاي اينترنت كشور نبود پهناي باند كافي است، ايسنا

ميزان عرضه‌ي‌ پهناي باند اينترنت در كشور كم‌تر از ميزان مصرف است به طوري كه به دليل نبود پهناي باند كافي شاهد قطعي‌هاي بسياري مي‌شويم.

سيد نعمت‌رضا نشاط - مدير يك شركت اينترنتي - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: ‌كاهش قيمت تمام شده‌ي مخابرات به ميزان گرفتن پهناي باند در كشور از كشورهاي ديگر نياز دارد همچنين ارايه‌ي آن توسط زيرساخت نيز با قيمت پايين‌تر صورت مي‌گيرد.

او با اشاره به معضل بزرگ نبود پهناي باند تاكيد كرد: با وجود مبالغ پرداختي چندين شركت ICP در طول ماه‌هاي اخير به منظور ارتقاي پهناي باند، پهناي باند كافي هنوز به شركت‌ها ارايه نشده است.

به گفته‌ي نشاط تامين پهناي باند كافي، از نظر اقتصادي مقرون به صرفه بوده و مورد استفاده و تمايل كاربران و دانشجويان و در جهت پيشبرد پروژه‌هاي تحقيقاتي موثر است.

او ميزان مصرف اينترنت را بالاتر از ميزان عرضه دانست و گفت: در صورت قطعي پهناي باند، به شدت دچار افت كيفيت مي‌شويم.

اين مدير شركت اينترنتي پهناي باند را عاملي براي رشد توسعه صنايع IT دانست و تاكيد كرد: دسترسي به پهناي باند نبايد قطع شود اما معمولا شاهد قطعي آن هستيم.

نشاط درباره‌ي هزينه‌ي دسترسي به ديتا تصريح كرد: وقتي دسترسي با پهناي باند به اينترنت در زيرساخت كشور وجود ندارد صحبت راجع به هزينه‌ي آن بي معناست.

به گفته‌ي او سرعت ارتباطي گرفته شده توسط كاربر به دو عامل،‌ كيفيت ارتباط كاربر تا شركت تامين كننده و ميزان پهناي باند اختصاص داده شده و به هر كاربر نياز دارد.

اين كارشناس قطعي‌هاي اينترنتي را كافي نبودن ميزان پهناي باند روي زيرساخت دانست و گفت: زيرساخت‌هاي كشور سالم است اما مشكل قطعي اينترنتي نبود پهناي باند كافي است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016