پنجشنبه 30 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشمندان ناسا موفق به كشف يك ماده جديد معدني از يك شهاب سنگ شدند، ايسنا

دانشمندان آژانس فضايي آمريكا (ناسا) و پژوهشگران آلماني و ژاپني اعلام كردند كه موفق به كشف يك ماده معدني جديد در مواد به دست آمده از يك شهاب سنگ شدند.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، ‌ناسا اعلام كرد، اين ماده معدني كه يك سيليسيد منگنز به نام «براون ليت» است در ميان يك ذره غباري بين سياره‌يي كشف شد كه ظاهرا از شهاب سنگ "26P/Grigg-Skjellerup" منشا گرفته است.

اين شهاب سنگ كه در سال 1902 كشف شده هر پنج سال يك بار دوباره پديدار مي‌شود.

رياست گروه تحقيقاتي كه اين ماده را كشف كرده‌اند به عهده يك دانشمندان فضايي به نام كيكو ناكامورا در مركز فضايي جانسون ناسا در هوستون بوده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ناكامورا درباره اين كشف تازه گفت:‌ وقتي براي اولين بار اين ماده معدني را ديدم، فورا فهميدم كه تا كنون هيچ كس آن را نديده است.

از سوي ديگر اسكات مسنجر يكي ديگر از دانشمندان مركز فضايي جانسون در اين زمينه اظهار داشت: روش جديدي براي جمع آوري ذرات غباري بين سياره‌يي پيشنهاد شده است.

وي پيش بيني كرده است كه شهاب سنگ 26P/Grigg منبعي از ذرات غباري بود كه در زمان خاصي از سال مي‌شد آنها را در استراتوسفر زمين به دام انداخت، در نتيجه ناسا عمليات‌هاي جمع آوري غبار استراتوسفريك را در دنباله شهاب سنگ در آوريل سال 2003 انجام داد.

نام اين ماده به افتخار دكتر دونالد براون لي استاد دانشگاه واشنگتن انتخاب شده كه بنيانگذار رشته تحقيقات ذرات غباري بين سياره‌يي بود و هم اكنون رياست ماموريت «استارداست» ناسا را عهده دار است.





















Copyright: gooya.com 2016