جمعه 7 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بـیـل گـیـتـس از زبـان خـودش... ، ايسنا


همه حرف‌هايی که بيل گيتس (Bill Gates ـ موسس کمپانی Microsoft) در عمر حرفه‌ای خويش زده است، درست و منطقی نبودند. به‌عنوان مثال، نقل شده است که او در سال ۱۹۸۱ گفته بود: «مقدار ۶۴۰K حافظه برای همه کافی است»...

به گزارش سرويس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در وبلاگ"بلاگ نوشت" به نشانی http://www.blognevesht.com آمده است: او درباره اين حرفش در سال ۱۹۹۶ به اخبار تجاری Bloomberg گفت: «من تاکنون حرف‌های احمقانه و اشتباهی زده‌ام، اما اين سخن را من نگفته‌ام. هيچ کس هيچگاه نمی‌تواند بگويد که يک مقدار مشخصی از حافظه، برای تمام زمان‌ها و تمام افراد کفايت می‌کند. من از نسبت داده شدن اين سخن احمقانه که می‌گويد ۶۴۰K حافظه کفايت می‌کند، ضربه خورده‌ام. اين شايعه مدام تکرار شد و تکرار شد. زمانی کامپيوتر می‌رفت تا به حافظه ۵۱۲K دست يابد، اما ما هميشه سعی می‌کرديم تا اين مقدار را افزايش دهيم. من هرگز چنين حرفی نزدم، من عکس اين سخن را گفته‌ام.»




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين نوشته آمده است: برای جمع‌آوری سخنانی که گيتس واقعا آنها را نقل کرده است ما به سراغ آرشيو سايت‌های معتبری چون Microsoft و IDG News رفتيم. مرور مصاحبه‌ها و سخنان بيل گيتس يادآوری می‌کند که وی يک مرد رويايی و باهوش است با گستره عظيمی از دانش.

در زير بعضی از سخنانی که از هوش و ذکاوت وی ناشی شده‌اند را می‌خوانيد: اگر من شخصی بودم که فقط می‌خواست برنده شود، تاکنون بايد وارد عرصه ديگری می‌شدم. فکر نمی‌کنيد که اگر من در ذهنم خط پايانی را متصور بودم، سال‌ها پيش بايد از آن گذر کرده باشم؟(مصاحبه با مجله Playboy ـ ۱۹۹۴)

ما هميشه درباره اتفاقاتی که در دو سال آينده رخ خواهد داد، اغراق می‌کنيم، اما آنچه که در ۱۰ سال آينده رخ خواهد داد را خيلی کم تخمين می‌زنيم. هرگز اجازه ندهيد که رکود و سکون به سراغتان بيايد.(کتاب «راه پيش رو» ـ انتشارات پنگوئن ـ ۱۹۹۶)

خوب، يادتان باشد که من مالک دلارها نيستم. من فقط مالک سهامی در مايکروسافت هستم. بنابراين اين ارقام وحشتناکی که شما نقل می‌کنيد، تنها از طريق ضرب کردن به‌دست می‌آيند!(مصاحبه با مجله Playboy ـ ۱۹۹۴)

آرزو داشتم که ثروتمند نبودم. چون از آن چيزهای خوبی به‌عمل نمی‌آيد. (سخنرانی در سياتل ـ ۲۰۰۶)

منصفانه است اگر آنچه که امروزه ابداع می‌شوند را با اختراع ماشين چاپ، تلفن و راديو يکسان بدانيم. اين ابزارهای ارتباطی تاثيرات شگرفی دارند. آنها جهان را به مکان کوچکتری بدل می‌کنند. آنها به علم کمک می‌کنند تا شايسته‌تر پيش رود. آنها به سياست کمک می‌کنند تا گام در مسير جديدی بگذارد. حالا کامپيوترهايی که به اينترنت متصل می‌شوند، از همه ابزارهای ارتباطی موجود، قدرتمندتر عمل می‌کنند.(کنفرانس «جوامع اينترنتی» ـ دانشگاه هاروارد ـ ۱۹۹۶)

کامپيوترهای شخصی و اينترنت می‌روند که به‌عنوان ابزارهای پايه‌ای و اساسی درآيند. گرچه هنوز به آن درجه نرسيده‌اند اما ما در مسير رسيدن به اين هدف قرار داريم. درست مثل اينکه سوار اتومبيلی برای رسيدن به مقصد باشيم.(کنفرانس «عرضه Windows۹۸» ـ سانفرانسيسکو ـ ۱۹۹۸)

می‌دانيد که بسياری از مردم تصميم می‌گيرند تا دارايی‌هايشان را به فرزندانشان ببخشند، و البته برای اين انتخاب يک مشروعيت کاملا قانونی دارند. اما در مورد من، فکر می‌کنم که برای جامعه و برای فرزندانم بهتر باشد تا قسمت بزرگی از دارايی‌هايم به انجمن‌های خيريه مهمی واگذار شود تا در چيزهايی مثل تکنولوژی، تحصيلات، تحقيقات پزشکی، خدمات اجتماعی و خيلی موارد ديگر مصرف شود.(مصاحبه با چارلی رز ـ ۱۹۹۸)

من به شدت ايمان دارم که هر ابزاری که ارتباطات را افزايش می‌دهد، تاثير شگرفی روی روش‌های يادگيری مردم از يکديگر می‌گذارد. و بدين ترتيب آنها می‌توانند به آزادی‌ای که به آن علاقمندند دست يابند. (کنفرانس «مزيت‌های ديجيتالی شدن» در سياتل ـ ۲۰۰۰)

تا هنگامی که ما به هر کودکی، به بهترين روش آموزش می دهيم، و تا هنگامی که شهر درونمان را پاکيزه می‌کنيم، در کارهايی که انجام می‌دهيم، کوچکترين نقصی وجود ندارد.(مصاحبه با مجله Playboy ـ ۱۹۹۴)

هنگامی که من به دبيرستان می‌رفتم، کامپيوتر، چيز وحشتناکی محسوب می‌شد. مردم درباه کارت‌های پانچ و دستگاه شيطانی که صورت‌حساب‌های اشتباهی برايشان می‌فرستاد سخن می‌گفتند. هيچکس تصور نمی‌کرد که روزی همه کارها به اين ماشين واگذار شود. (سخنرانی در دانشگاه الينويز _ ۲۰۰۴)

اگر بخواهم درباره چيزی که بهترين احساس را به من القا می‌کند، صحبت کنم، از بودن در جريان انقلاب نرم‌افزاری و نتايجی که از آن ناشی می‌شود، خواهم گفت. شما می‌توانيد به سراسر جهان برويد و در تمام مدارس و بيمارستانها اين کامپيوترها را ببينيد که مورد استفاده قرار می‌گيرند. و خواهيد ديد که چگونه اين ابزارها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و در نتيجه بوجود آوردن جهانی بهتر و آزادتر به‌کار گرفته می‌شوند.(سخنرانی در دانشگاه استانفورد ـ ۲۰۰۲)





















Copyright: gooya.com 2016