دوشنبه 17 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرم ‌افزار پيام ‌رسان فارسي قابل دانلود شد، ایسنا

نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي از امروز قابل دانلود شده و با استفاده از آن هر پيام فارسي از 70 كاراكتر به 200 كاراكتر قابل افزايش است و تايپ اعداد را نيز به صورت فارسي انجام مي‌دهد.

عليرضا طلوع - مدير كل رايانه و محاسبات شركت ارتباطات سيار ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه نرم‌افزار پيامك فارسي از ظهر امروز قابل دانلود شده است اظهار كرد: اين نرم‌افزار قادر خواهد بود تا تا پيامك‌هاي فارسي را فشرده كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: مشتركان مي‌توانند در هر پيام فارسي 200 كاركتر را ارسال كنند كه هزينه‌ي هر پيامك فارسي 89 ريال محاسبه مي‌شود.

طلوع با بيان اين كه هر پيام كوتاه (لاتين - فارسي) معادل 1200 بايت است گفت: اين نرم‌افزار برروي مدل‌هاي مختلف گوشي تست شده و آزمايش‌هايي انجام شده است كه نتايج اين تست‌ها در سايت شركت ارتباطات سيار و بخش مربوطه، عنوان شده است.

وي اظهار كرد: تست اين نرم‌افزار بر روي مدل‌هاي مختلف گوشي از جمله نوكيا، سوني‌اريكسون، سامسونگ و موتورولا انجام شده اما اين موضوع به منزله‌ي آن نيست كه اين نرم‌افزار برروي گوشي‌هاي ديگر قابل دانلود نباشد، زيرا قابليت دانلود بر اساس استانداردهايي است كه در بخش مربوطه عنوان شده است.

بر اساس اعلام شركت ارتباطات سيار با استفاده از نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي مشتركان مي‌توانند پيامک‌هاي فارسي با حجم حدود 200 کاراکتر را ارسال كنند و اين در حالي است که در حالت عادي و بدون استفاده از اين نرم‌افزار، پيامک‌هاي فارسي با حجم بيش از 70 کاراکتر به چندين پيامک شکسته مي‌شوند و اين مساله هزينه مضاعفي را براي کاربر تحميل مي کند.

بنا بر اعلام اين نرم‌افزار امکان ارسال پيامک‌هاي فارسي در دو حالت فشرده و غير فشرده را دارد؛ در حالت فشرده گوشي تلفن همراه گيرنده بايد نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي را داشته باشد تا پيامک دريافتي قابل خواندن باشد. درحالت غيرفشرده، پيامک ارسالي بر روي گوشي‌هايي که اين نرم‌افزار را ندارند نيز قابل خواندن است.

به گزارش ايسنا نحوه‌ي نصب برنامه‌ي پيام‌رسان برروي گوشي‌هاي مختلف در سايت شركت ارتباطات سيار با آدرس www.mci.ir آمده است.





















Copyright: gooya.com 2016