سه شنبه 1 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين مينی لپ‌ تاپ جهان که تنها دو وات برق مصرف می‌کند، ايسنا

مينی لپ‌تاپ کم مصرف، ارزان‌قيمت که تنها دو وات برق مصرف می‌کند از سوی شرکت نوپای CherryPal به نمايش درآمد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين رايانه‌ی ارزان‌قيمت و بدون زحمت برای افرادی در نظر گرفته شده که تنها برای رفتن به اينترنت، انجام کارهای سبک و چک کردن ايميل به رايانه نياز دارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين سيستم مبتنی بر لينوکس که ۲۴۹ دلار قيمت دارد، در مقايسه با برخی از رايانه‌های دسکتاپ که ۱۰۰ وات برق مصرف می‌کنند با مصرف تنها دو وات برق، رايانه کم مصرفی محسوب می‌شود.

اين رايانه که CherryPal نام دارد، به اندازه‌ی جلد يک کتاب بوده و هيچ قطعه جدا شدنی ندارد؛ ۲۵۶ مگابايت حافظه و هارددرايو با ظرفيت چهار گيگابايت از جمله ويژگی‌های آن است.

رايانه‌های سبک وزن با قيمت پايين ۵۰۰ دلار در حال کسب محبوبيت ميان افرادی هستند که به يک دستگاه ساده برای رفتن به اينترنت و خواندن ايميل احتياج دارند.

موج مينی لپ‌تاپ‌ها با عرضه‌ی رايانه Eee PC هفت اينچی از سوی ايسوز در ماه اکتبر گذشته آغاز شد و از آن زمان اين شرکت تايوانی صدها هزار از اين دستگاه‌ها را به فروش رسانده و اعلام کرده که در پی آن است تا پايان سال جاری بين سه تا پنج ميليون دستگاه از اين رايانه‌ها را به فروش برساند.

موفقيت Eee PC سازندگان رايانه‌ی ديگر مانند هيولت پاکارد و دل را بر آن داشت با عرضه‌ی محصولات مشابه از رقابت در اين عرصه عقب نمانند.





















Copyright: gooya.com 2016