سه شنبه 1 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ويژگی‌های نسخه‌ جديد نرم‌افزار پيامک فارسی، ايسنا

* امکان ويرايش الگو و درج شکلک به نرم‌افزار افزوده شد


نسخه‌ی ويرايش شده‌ی نرم‌افزار پيام‌رسان فارسی (نرم‌افزار ارسال و دريافت پيامک فارسی) روز گذشته (۳۱ تيرماه) توسط مرکز تحقيقاتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ی دانشگاه صنعتی شريف به عنوان پيمانکار اين نرم‌افزارعرضه و به شرکت ارتباطات سيار ارسال شده و به زودی برای دانلود برروی سايت شرکت ارتباطات سيار قرار داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ويژگی‌های نسخه‌ی ويرايش شده‌ی نرم‌افزار پيام‌رسان فارسی در مرکزتحقيقات فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ی دانشگاه صنعتی شريف تشريح شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نرم‌افزار پيام‌رسان يک سرويس ارزش‌ افزوده برای ارسال و دريافت پيامک‌های فارسی با حجم بالاست که امکاناتی از قبيل فشرده‌سازی تا ۲۰۰ کاراکتر در يک پيامک، امکان دسترسی به دفترچه تلفن، امکان درج شکلک‌ها، درج تاريخ شمسی در پيام‌ها، اضافه شدن جعبه‌ی ذخيره پيام‌ها، امکان ويرايش الگوها، اضافه کردن ميانبرها به منوها، گزينه‌ها و صفحات و درج آيکون‌های گرافيکی نشان دهنده‌ی وضعيت پيامک‌ها در جعبه‌ها دارد.

از ديگر ويژگی‌های اين نرم‌افزار درج تعداد پيام‌های خوانده نشده، ارسال نشده و پيش‌نويس در جلوی جعبه‌ها، تسهيل تايپ با صفحه کليد فينگيليش، امکان تنظيم سرعت تايپ، اجرای خودکار برنامه با دريافت پيامک (بدون سوال از کاربر)، حذف سوال‌ و جواب‌های امنيتی از کاربر هنگام اجرای برنامه يا ارسال پيامک اعلام شده است.

ظاهرا در نسخه‌ی دوم اين نرم‌افزار قابليت delivery Report يا گزارش رسيدن پيغام تعبيه شده اما به گفته‌ی دست‌اندرکاران استفاده از آن نيازمند تغييراتی در سرورهای مراکز پيامک (SMSC) است که در صورت انجام اين تغييرات توسط شرکت‌های نگهداری سرورهای مراکز پيامک همراه اول، اين ويژگی بلافاصله در نرم‌افزار فعال خواهد شد.

نسخه‌های تکميل يافته‌ی نرم‌افزار پيامرسان فارسی به مرور زمان ارايه خواهد شد که از طريق وب‌سايت همراه اول در دسترس قرار می‌گيرد.


از جمله مواردی که بايد مشترکان به آن توجه داشته باشند اين است که برای ارسال پيامک‌های فشرده، نرم‌افزار پيام‌رسان بايد در هر دو طرف گيرنده و فرستنده نصب شده باشد و برای ارسال پيامک غيرفشرده نيازی به نصب نرم‌افزار در هر دو طرف نيست و پشتيبانی گوشی تلفن همراه کاربر از زبان فارسی هم لازم نيست.

به گزارش ايسنا اين برنامه به هيچ وجه، در بخش پيام‌های رسيده‌ گوشی نه پيامکی اضافه کرده و نه کم می‌کند؛ تمامی پيامک‌های ارسالی و دريافتی برنامه‌ی پيام‌رسان، صرفا از داخل خود اين برنامه قابل دسترسی و مشاهده هستند.

ارسال غيرفشرده مخصوص گيرنده‌هايی است که برنامه‌ی پيام‌رسان را برروی گوشی ندارند که پيام‌های غيرفشرده دقيقا همسان با ارسال پيامک معمولی بوده و از نظر هزينه و محدوديت تعداد نشانه‌های قابل ارسال برابر پيامک معمولی است.

به گفته‌ی دست‌اندرکاران همچنين تمامی گوشی‌های سيمبين‌دار قابليت اجرای برنامه‌های جاوا را دارند که برای اطلاع از چگونگی نصب و اجرای برنامه‌های جاوا برروی اين گوشی‌ها بايد به دفترچه‌ی راهنمای آن‌ها يا بخش خدمات پس از فروششان مراجعه شود.

همچنين برای گوشی‌هايی که دکمه C ندارند، برای پاک کردن متن يا شماره، نسخه‌ای از برنامه‌ی مخصوص اين نوع از گوشی‌ها ارايه شده که بايد اين نسخه نصب شود.





















Copyright: gooya.com 2016