سه شنبه 1 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماکت انسان نما با قابليت های ويژه آموزش پزشکی ساخته شد، مهر

يک شرکت آمريکايی نوعی ماکت انسان نما را در عرصه تحقيقات، آزمايشات و آموزش پزشکی ساخته است که توانايی گريه کردن، خونريزی و عرق کردن را دارد و می تواند يک حمله قلبی را شبيه سازی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "ميتی"، ماکتی انسان نما با عنوان iStan را توسعه داده است که می تواند در آزمايشات و آموزش پزشکی کاربردهای زيادی داشته باشد. اين ماکت در حال حاضر برای آموزش پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان جوان دانشگاه پورت اسموث انگليس به خدمت گرفته شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين خصوص مقامات اين دانشگاه اظهار داشتند: "يکی از مزايای اين ماکت قابل حمل بودن آن است. همچنين در iStan نوآوريهای زيادی به کار رفته است به طوری که اين ماکت می تواند خون و ديگر مايعات آلی مثل ادرار، عرق و اشک را از بدن خود خارج کند. اين ويژگی می تواند در آموزش دانشجويان پزشکی و پرستاری بسيار مفيد باشد."

براساس گزارش "اسکای نيوز"، اين ماکت در حدود ۶۵ هزار يورو قيمت دارد و تنها در کلاسهای دانشگاه استفاده نمی شود بلکه قرار است وارد بافتهای واقعی مثل صحنه سازی تصادفات رانندگی و يا بازسازی صحنه سقوط از بلندی هم شود.

اين ماکت می تواند يک حمله قلبی و يا درد ناشی از فعاليتهای دندانپزشکی را شبيه سازی کند. همچنين می تواند علاوه بر خونريزی خارجی، خونريزی داخلی نيز داشته باشد. اين ماکت ضربان قلب هم توليد می کند و بنابراين دانشجويان می توانند تجربه اندازه گيری فشارخون را روی اين ماکت کسب کنند.

استخوانهای iStan اسکلتی شبيه به اسکلت انسان را تشکيل می دهند. اين ماکت در دو نسخه زن و مرد در دسترس است و نسخه زن آن حتی می تواند يک دوره بارداری را برای دانشجويان دوره تخصص زنان و زايمان شبيه سازی کند.





















Copyright: gooya.com 2016