پنجشنبه 3 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فناوری جديد دستکاری ساخت فيلم ديجيتال روی اينترنت عرضه شد، مهر

يک گروه موسيقی فيلمی را به صورت "منابع آزاد" روی "يوتيوب" عرضه کرده که با کمک فناوری پيشرفته سه بعدی ساخته شده است و اين امکان را به تماشاگر می دهد که در آن گردش کند و زاويه ديد و دورنمای تصوير را به دلخواه خود تغيير دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، با استفاده از نرم افزار پيشرفته Creative Commons و کد منابع آزاد (open source ) عرضه شده توسط "گوگل کد" از اين پس کاربران می توانند بدون نياز به دوربين و فرماندهی از راه دور، در حال تماشای فيلم وارد آن شود و صحنه های مختلف را به دلخواه خود دستکاری کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حقيقت کاربر با کمک اين فناوری می تواند صحنه ها و تصاوير مختلف فيلم را مستقيما و روی اينترنت دوباره ترکيب کند و بی نهايت نسخه از روی آن بسازد. سپس فيملهای دستکاری شده را روی "يوتيوب" به اشتراک بگذارد.

يک گروه موسيقی فيلمی با عنوان "خانه کارتها" را از ۱۳ جولای روی سرويس "گوگل کد" عرضه کرده است که با دو سيستم "ويديو سه بعدی" ساخته شده است. يکی از اين سيستمها " Geometric Informatics" است که نورهای ساختاری شده برای جمع آوری جزئيات تصاوير سه بعدی را توليد می کند و سيستم دوم از فناوری Velodyne LIDAR استفاده می کند. اين فناوری نوعی نقشه از فضای پيرامون را تهيه کرده و سپس يک تصوير سه بعدی را از طريق ۶۴ پرتو ليزری که ۹۰۰ بار در دقيقه ۳۶۰ درجه می چرخند طراحی می کند.

اين فناوريها به صورت سه بعدی اسکن سازی می شوند و با کسب اطلاعات مربوط به شکل و فواصل اشيا يک سری از داده ها را ايجاد می کنند که وضعيت هندسی صحنه را تشريح می کنند.

نتيجه حاصل، يک تصوير ديجيتالی سنتی مثل يک عکس نيست، بلکه ثمره کار اين سيستم اشکال و حالاتی هستند که همگی از تعدادی زيادی نقطه ساخته شده اند.

براساس گزارش روزنامه گاردين، اين فيلم در حقيقت بدون نور و دوربين و تنها از روی صدای خواننده اين گروه موسيقی ساخته شده است. از ۱۳ جولای که اين فيلم در "يوتيوب" عرضه شده است تا کنون بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار کاربر از آن بازديد کرده اند و در حدود ۳۰ نفر نيز اين فيلم کوتاه را دستکاری کرده و فيلمهای دستکاری شده خود را در "يوتيوب" به اشتراک گذاشته اند.





















Copyright: gooya.com 2016