جمعه 4 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خمسه: به يكی از مراكز كالاهای بنجل دنيا تبديل شده‌ايم، ايلنا

رئيس مركز صنايع انفورماتيك: در ايران بسياري از كالاهاي وارداتي اورجينال نبوده بلكه ريمارك هستند، به همين دليل كسي پاسخگوي استاندارد نبودن يك كالا نيست.

عليرضا خمسه، رئيس مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين مطلب افزود: اين موضوع مشكلات متعددي براي كشور به وجود آورده و موجب شده است به يكي از مراكز كالاهاي بنجل در دنيا تبديل شويم!




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: يكي از مسائل مهم در واردات كالاهاي آي‌‏تي در كشور، استاندارد بودن كالا است كه متولي آن مؤسسه استاندارد تحقيقات صنعتي زير نظر وزارت صنايع است.

رئيس مركز صنايع انفورماتيك يك از روش‌‏هاي تشخيص استاندارد كالا را انجام آزمون‌‏هاي فني دانست.
وي تأكيد كرد: يكي از مشخصه‌‏هاي مهم استاندارد در دنيا تضمين ايمني مصرف‌‏كننده است. همچنين در دنيا سيستم مميزي و ارزيابي توسط شخص ثالث انجام مي‌‏شود اما در كشور ما بسياري از كالاهاي وارداتي اورجينال نبوده وكپي يا ريمارك هستند.

خمسه افزود: سازمان جهاني استاندارد راجع به هر كالا مشخصات استاندارد بودن آن را تعريف كرده و مؤسسه استاندارد اين قوانين را ملي كرده است و راه‌‏هاي اندازه‌‏گيري آن شامل تائيديه بين‌‏المللي براي كالا يا ارجاع آن به آزمايشگاه است.

وي خاطرنشان كرد: طرح تأسيس 2 آزمايشگاه جديد براي بررسي استاندارد كالاهاي آي‌‏تي توسط مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك به مؤسسه استاندارد ارائه شده و اميد است تا پايان سال اين 2 مركز راه‌‏اندازي شود.

خمسه درباره آزمايشگاه‌‏هاي مذكور گفت: 2 آزمايشگاه جديد شامل يك آزمايشگاه‌‏ اندازه‌‏گيري ميزان تشعشعات گوشي تلفن همراه و مطابقت آن در جهت ارتباط با بي‌‏تي‌‏اس است كه اين طرح به مؤسسه استاندارد ارائه شده اما هنوز اجراي آنها تأمين اعتبار نشده است. آزمايشگاه ديگر نيز مربوط به استاندارد بودن كارت هوشمند است.

وي در ادامه از ديگر اقدامات مركز را ايجاد نشان كيفيت دانست وگفت: هم اكنون در كشور مشكل ورود كالاهاي نامرغوب وجود داد اما با وجود اين نشان كيفيت ( برچسب كيفيت ) با ورود محصولات در ايران، كالاهايي كه داراي نشان كيفيت مي‌‏شوند، مدل دستگاه و صلاحيت انجام گارانتي آنها مورد بررسي قرار مي‌‏گيرد.

رئيس مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك در باره بررسي صلاحيت گارانتي گفت: اين صلاحيت شامل پرسنل آموزش ديده، قطعه يدكي كافي، مدارك و دستورالعمل‌‏هاي لازم و روش‌‏هاي تعريف شده است.





















Copyright: gooya.com 2016