یکشنبه 6 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودک از شیر مادر طعمهای مختلف را یاد می گیرد، مهر

محققان دانمارکی دریافتند که شیر مادر براساس نوع غذایی که مادر مصرف می کند طعم و مزه می گیرد و به کودک کمک می کند که طعمهای مختلف را یاد بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کپنهاگ کشف کردند که طعم شیر مادر در هر ساعت و برپایه نوع غذایی که می خورد تغییر می کند به این ترتیب کودک در هر بار شیرخوردن می تواند یک طعم جدید را یاد بگیرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این محققان در این تحقیق برای 18 مادری که به کودکان خود شیر می دادند یک آزمایش ساده را تجویز کردند. در این آزمایش از مادران خواسته شد که قبل و بعد از خوردن کسپولهای طعم دار به نوزادان خود شیر بدهند.

این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در مجله Physiology and Behaviour منتشر کرده اند کشف کردند که به طور متوسط طعم موز تنها پس از یکساعت از خوردن آن، طعم شیرین بیان و زیره سبز پس از 120 دقیقه و جوهر نعناع پس از دو ساعت وارد شیر مادر می شود.

این محققان در این خصوص توضیح دادند که زمان لازم برای طعم دار شدن شیر در زنان مختلف متفاوت است اما معمولا در کل پس از گذشت 8 ساعت از خوردن هر غذا طعم آن در شیر از بین می رود. بنابراین مادران باید قبل از پایان این زمان نوزادان خود را شیر بدهند تا کودک بتواند طعمهای مختلف را یاد بگیرد.





















Copyright: gooya.com 2016