سه شنبه 5 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارائه طرح كاهش قيمت اينترنت به سازمان تنظيم مقررات، فارس

مسوول دبيرخانه شركت هاي PAP با بيان اينكه با همراهي، همفكري و تعامل با وزارت ارتباطات مي توان براي كاهش قيمت اينترنت در كشور به نتايج مطلوبي برسيم، از ارائه طرح كاهش قيمت اينترنت از سوي 11 شركت pap به سازمان تنظيم مقررات خبر داد.

محمد بيدختي در گفت و گو با خبرنگار فناوري اطلاعات فارس اظهارداشت: براساس فراخوان اعلام شده از سوي وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوري، شركت هاي علاقه مند به تامين پهناي باند تا دوم شهريور ماه فرصت داشتند تا پيشنهادات خود را در اين باره به سازمان تنظيم مقررات ارسال كنند، كه دبيرخانه شركت هاي PAP در تاريخ دوم شهريور ماه پيشنهاد خود را به صورت رسمي با امضاي تمامي اعضا (11شركت (PAP به سازمان رگولاتوري ارائه داد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به اينكه شرايط اعلام شده براي تامين پهناي باند با قيمت ارزان تر توسط شركت هاي PAP طرح به صورت كلي به رگولاتوري ارايه شده است و بايد براي روشن شدن برخي موارد به صورت حضوري جلساتي برگزار شود كه به سوالات طرفين پاسخ داده شود.

به اعتقاد بيدختي ايده شركت هاي PAP قابل اجرا است اما اجراي اين طرح شرايطي دارد كه بايد توسط سازمان رگولاتوري و وزارت ارتباطات به آنها پرداخته شود.

وي تصريح كرد: اگر طرح ارايه شده از سويPAP ها به نتيجه برسد مطمئنا حركت خوبي در جهت كاهش قيمت ها اتفاق خواهد افتاد و نتايج حاصل از اين طرح را كاربران شبكه اينترنت به شكل محسوسي درك خواهند كرد.
وي در پاسخ با اين سوال كه شركت هاي PAP از طريق شبكه فيبرنوري يا ماهواره اقدام به تامين پهناي باند خواهند كرد، گفت: در طرح پيشنهادي ارايه شده از سوي PAP ها تامين پهناي باند از طريق شبكه فيبر نوري استفاده خواهد شد.

مسوول دبيرخانه شركت هاي PAP در پاسخ به سوالي ديگر در خصوص اينكه پيش از اين ادعا شده بود اگر تامين پهناي باند به توسط شركت هاي خصوصي انجام شود قيمت هر STM1 از 35 هزار دلار ماهانه به 25 هزار دلار كاهش خواهد يافت، گفت: با توجه به اينكه اين طرح تجاري است نمي توان به جزييات ريالي آن پرداخت اما آنچه مسلم است اگر طرح شركت هاي PAP پذيرفته شود از چيزي هم كه ادعا شده قيمت پايين تر خواهد آمد.

بيدختي با اشاره به وجود 6 گيگا بايت پهناي باند اينترنت در كل كشور گفت: از ديد ما جايگاه كشور خيلي بالاتر از اين رقم ها است و شركت هاي PAP قصد دارند با همراهي، همفكري و تعامل با وزارت ارتباطات به نتيجه مطلوبي در اين بخش برسيم.

گفتني است وزارت ارتباطات در تاريخ 26 مردادماه امسال طي فراخواني از شركت‌هاي مرتبط خواسته شده است تا پيشنهادهاي خود را به منظور گسترش اينترنت در كشور و كاهش قيمت تمام شده اين خدمات ارايه دهند.

به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، پيرو جلسه شركت‌هاي داراي پروانه PAP با محمد سليماني وزير ارتباطات، مقرر شد تا از تمام توانمندي‌هاي بخش خصوصي در اين زمينه استفاده شود.

در همين راستا، از شركت‌هاي داراي پروانه PAP خواسته شده تا در خصوص امكان تأمين پهناي باند اينترنت توسط آن شركت‌ها، قيمت پيشنهادي خود را جهت تحويل از نقاط دروازه بين المللي شركت ارتباطات زيرساخت به سازمان تنظيم مقررات ارايه كنند.

اين گزارش حاكي است، شركت‌هاي داراي پروانه خدمات انتقال داده‌ها از طريق ماهواره نيز از جمله شركت‌هايي هستند كه از آن‌ها درخواست شده تا به منظور گسترش اينترنت در كشور و كاهش قيمت تمام شده اين خدمات، پيشنهادهاي خود را ارايه دهند.

بر اساس نامه‌اي كه از سوي محمود خسروي معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات براي اين شركت‌ها ارسال شده، از آن خواسته شده است تا پيشنهادهاي خود را در خصوص امكان تأمين اينترنت توسط آن شركت‌ها با استفاده از تجهيزات ماهواره و قيمت مورد نظر براي عرضه اين خدمات ارايه كنند.

اين شركت‌ها بايد اينترنت مورد نظر را در نقاط SC شامل تهران، بابل، اصفهان، تبريز، مشهد، اهواز، شيراز و همدان ارايه دهند.

براساس اين گزارش، شركت‌هاي مذكور تا تاريخ دوم شهريور ماه فرصت دارند تا پيشنهادهاي خود را ارايه كنند و در صورت عدم ارسال پاسخ طي مدت مقرر، بمنزله عدم تمايل آن شركت‌ به فعاليت مذكور قلمداد خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016