دوشنبه 15 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش مايکروسافت برای پشت سر گذاشتن گوگل، مهر

شرکت مايکروسافت به منظور افزايش توانمندی خود در جستجوی اينترنتی و پيشی گرفتن از رقيب ديرينه اش گوگل قصد دارد مراکزی تحقيقاتی در سه کشور اروپايی افتتاح کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مايکروسافت اعلام کرد قصد دارد مراکز تحقيقاتی را در سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان به منظور بهبود تکنولوژی جستجوی اينترنتی خود افتتاح کند.

مايکروسافت هدف از اين اقدام را کسب رای اعتماد در سازمان اقتصادی اروپا و شرکتهای اروپايی و از بين بردن فاصله با رقيب قديمی خود گوگل بيان کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس آمار شرکت comScore، شرکت گوگل ۸۰ درصد از جستجوهای اينترنتی در اروپا و ۶۰ درصد در آمريکا را به خود اختصاص داده است. اين در حالی است که تنها يک درصد از جستجوی اينترنتی در اروپا توسط مايکروسافت صورت می گيرد.

مدير اجرايی مايکروسافت، استيون بالمر در طی يک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که اين سه مرکز در نزديکی پاريس، لندن و مونيخ افتتاح شده و بالغ بر صدها نفر را استخدام خواهد کرد. بالمر از بيان ميزان سرمايه گذاری مايکروسافت برای انجام اين برنامه خودداری کرد.

وی افزود: به منظور افزايش توانايی عملکرد تکنولوژی کنونی مايکروسافت، مراکز تحقيقاتی اروپا بر روی شيوه های جديد جستجو مانند جستجو در دستگاههای قابل حمل و شامل بودن فايل های ويديويی و عکس در جستجو تمرکز خواهند کرد.

بر اساس گزارش نيويورک تايمز، علاوه بر مايکروسافت شرکت هايی ديگر از جمله ياهو و گوگل نيز در راستای بهبود عملکرد جستجوی اينترنتی در تلاش هستند. برای مثال ياهو در طی ماه گذشته مجتمع تحقيقاتی را در چرنوبيل فرانسه افتتاح کرد.

بر اساس آمار شرکتهای مختلف، افزايش قدرت جستجوی اينترنتی باعث افزايش جذب آگهی های تبليغاتی و در نتيجه افزايش درآمد شرکت ها در طول سال خواهد شد. برای مثال جستجو در آگهی های اينترنتی در سال اخير درآمد جهانی بالغ بر ۲۸.۳ بيليون دلار برای شرکت های مختلف در بر خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016