جمعه 17 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خوش به حال زنان ميگرنی، واحد مركزی خبر

پژوهشگران آمريکايي روز پنجشنبه اعلام کردند: بررسي‌ها نشان مي‌دهد احتمال ابتلا به سرطان سينه در زناني که سابقه ابتلا به سردردهاي ميگرني دارند، کمتر است.

دکتر «کريستوفر لي» از مؤسسه تحقيقات سرطان در سياتل آمريکا اعلام کرد: ما در بررسي‌هاي خود دريافتيم در مجموع، زناني که سابقه ابتلا به ميگرن دارند، در مقايسه با زنان ديگر، حدود 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سينه قرار دارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: تحقيقات نشان داده است خطر ابتلا به سرطان‌هاي شايع سينه که به علت عوامل هورموني همچون استروژن و پروژسترون به وجود مي‌آيند، در زناني که دچار سردردهاي ميگرني هسنند، کاهش مي‌يابد.

به گفته دانشمندان، اين هورمون در ابتلا به حملات ميگرني نيز که با حالت تهوع و حساسيت زياد به نور و صدا همراه است، نقش دارد. زنان دو تا سه برابر بيشتر از مردان به ميگرن مبتلا مي‌شوند.

به گزارش واحد مركزي خبر، دکتر لي در مصاحبه با رويترز تأکيد کرد: هرچند ارتباط ميان سابقه ميگرن و کاهش سرطان سينه، هنوز مشخص نشده است، ولي احتمالا عامل هورمون در اين ميان نقش بسزايي دارد.

وي افزود: زناني که سطح بالاتري استروژن در خون خود داشته باشند، بيشتر در معرض ابتلا به سرطان سينه هستند و نبايد اين نکته را فراموش کنيم که يکي از علل ابتلا به ميگرن کاهش سطح هورمون استروژن در خون است و بنابراين، شايد بتوان ارتباطي ميان اين مسأله فرض کرد.

گفتني است سرطان سينه يکي از عوامل اصلي مرگ و مير زنان سرطاني در سراسر جهان است و سالانه 465 هزار نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري در جهان، جان خود را از دست مي‌دهند.





















Copyright: gooya.com 2016