شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي‌نژاد در اصفهان: اين انقلاب را توده‌هاي مردم به‌پا كرد، نه چند سياستمدار خودخواه و زياده‌خواه، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: انقلاب متعلق به اين مردم است و اين مردم بودند كه در جنگ مقاومت، در برابر دشمنان ايستادگي، سختي‌ها را تحمل و از استقلال كشور دفاع كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز جمعه در جمع مردم اصفهان با بيان اين‌كه " ظرفيت ملت ايران ظرفيت بسيار زيادي است" اظهار كرد: مي‌بينيد كه در عرض چند سال كه موانع از برابر جوانان ما برداشته شد، جهش‌هاي بزرگ علمي در كشور ما رخ داد و ملت ما آماده‌ كسب پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي بيشتر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در ابتداي سخنان خود با تسليت روز 15 خرداد گفت: امروز 15 خرداد در مركز فرهنگ و تمدن ايران، اصفهان قرار داريم و در آستانه يك حادثه‌ بزرگ در مسير تعالي و شكوفايي انقلاب قرار داريم.

وي با بيان اين‌كه "15 خرداد سرآغاز نهضت امام (ره) است" ادامه داد: نهضت امام (ره) يك حركت الهي در امتداد حركت پيامبر اسلام(ص) و ائمه طاهرين(ع) براي نجات بشريت، رسيدن به قله‌هاي نور است. انقلاب اسلامي مقدمه و سكوي پرش ملت ايران به سمت انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) است. در ايران انقلاب شد و حيات ما زنده شد و انقلاب و امام(ره)، راه پيشرفت، عزت و اقتدار ملت ايران را روشن كرد. 30 سال است ملت ايران در اين مسير نوراني ايستاده و حركت مي‌كند و پيروزي‌هاي بزرگي را به دست آورده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " ملت ايران عزيزترين و مقتدرترين ملت‌هاست و راه روشن ملت ايران راه نجات ملت‌هاست" خاطرنشان كرد: دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران بي‌نظير و كم‌نظير است، همه‌ آن‌ها موجب افتخار است ولي من مي‌خواهم در اين‌جا دو مطلب كوتاه را بگويم؛ تمام پيروزي‌ها و دستاوردهايي كه كسب شده نشان مي‌دهد كه ظرفيت ملت ايران ظرفيت بزرگي است. ملت ايران شايستگي مديريت جهان را دارد. ملت ايران ملت تمدن‌ساز و فرهنگ‌سازي است.

وي افزود: اما بعد از چند سال از پيروزي انقلاب، موانع جديد و سنگ‌اندازي‌هايي در برابر حركت ملت ايران از سوي دشمنان خارجي ملت ايران انجام شد و شما اين دشمنان را مي‌شناسيد و امروز ملت ايران با تدبير و مقاومت در برابر اين دشمنان ايستاده و اجازه نمي‌دهد كه آن‌ها مقاصد خود را پيش ببرند و دشمنان هرچقدر هم قوي باشند در برابر اراده‌ ملت ايران شكست خواهند خورد.

وي گفت: اما در داخل كشور در مسير حركت ملت ايران نيز موانعي ايجاد شد كه متاسفانه تا امروز ادامه دارد. بعد از 5 الي 6 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي، آرام آرام يك گروهي در صدر مديريت كلان كشور پيدا شدند كه انديشه‌ آن‌ها و رفتار آن‌ها با مسير ملت و انقلاب زاويه و انحراف داشت و آن‌ها به جاي اين‌كه منافع انقلاب را بر منافع گروه و دسته خود ترجيح دهند، منافع خود و گروه خود را بر انقلاب و منافع ملت و آبروي ملت ترجيح دادند. آرام آرام حلقه‌اي درست شد از مديراني كه خود را نه تنها نوكر مردم نمي‌دانستند بلكه خود را آقا و بالاتر از مردم و مالك ملت مي‌دانستند و آن‌ها منافع خود و گروه خود و خانواده‌ خود را بر منافع ملت ترجيح دادند. آرام آرام حلقه‌هاي قدرت و ثروت شكل گرفت و كار به جايي رسيد كه رابطه‌ آن‌ها به صورت كامل با توده‌هاي انقلابي مردم قطع شد و آن‌ها خود را طلبكار ملت و انقلاب و بالاتر از ملت دانستند. ادبيات آن‌ها و طرز حرف زدن آن‌ها به گونه‌اي بود كه گويي آن‌ها خود را ارباب مي‌دانستند و گويي ارباب هستند و مردم و انقلاب در خدمت آن‌ها.

احمدي‌نژاد گفت: من مي‌خواهم از زبان شما بگويم و به تمام دنيا اعلام كنم اين انقلاب را توده‌هاي مردم به‌پا كرد، نه چند سياستمدار خودخواه و زياده‌خواه. انقلاب متعلق به اين مردم است و اين مردم بودند كه در جنگ مقاومت كردند و در برابر دشمنان ايستادگي كردند و سختي‌ها را تحمل كردند و از استقلال كشور دفاع كردند.

وي گفت: آن‌ها بعدا يا منحرف شدند و يا از راه رسيدند و شروع كردند به پر كردن حساب‌هاي بانكي خود از اموال ملت و اموال ملت را اموال شخصي خود تصور كردند.





















Copyright: gooya.com 2016