شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي نژاد: يادشان رفته كه مو و كراوات پسران و دختران را قيچي مي كردند، دولت يار

رئيس جمهور گفت: آن افرادي كه امروز به گشت ارشاد ايراد مي‌گيرند آيا سال 64 و 65 را فراموش كرده‌اند كه وزارت كشور موتورسوارها را سازماندهي مي‌كرد تا در همين خيابان وليعصر موي دختران و موي پسران را قيچي و لباس‌ها و كفش‌ها را پاره مي‌كردند و آيا فراموش كرده‌اند كه كراوات‌ها را قيچي مي‌كردند و آيا يادشان رفته است مردم را كتك مي‌زدند و آيا يادشان رفته است كه كراوات يك ديپلمات خارجي را از وسط قيچي مي‌كردند و او متعجب مي‌ماند كه چه خبر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش دولت يار ، دكتر احمدي نژاد ديشب در گفتگوي ويژه خبري 45 دقيقه با مردم با اشاره به اينكه برخي بر روي گشت ارشاد جوسازي كرده‌اند گفت: من نظر خود را پيش از انتخابات اعلام كردم و همچنان هم نظر من همان است و حتي به وزير كشور هم نامه دادم و اعتقاد ندارم كه مسائل فرهنگي از طريق مسائل انتظامي مديريت شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: آن افرادي كه امروز به گشت ارشاد ايراد مي‌كنند آيا سال 64 و 65 را فراموش كرده‌اند كه وزارت كشور موتورسوارها را سازماندهي مي‌كرد تا در همين خيابان وليعصر موي دختران و موي پسران را قيچي و لباس‌ها و كفش‌ها را پاره مي‌كردند و آيا فراموش كرده‌اند كه كراوات‌ها را قيچي مي‌كردند و آيا يادشان رفته است مردم را كتك مي‌زدند و آيا يادشان رفته است كه كراوات يك ديپلمات خارجي را از وسط قيچي مي‌كردند و او متعجب مي‌ماند كه چه خبر است.

وي با اشاره به بخشنامه اين افراد در سال 64 و 65 در خصوص لباس گفت: آيا اين افراد فراموش كردند كه در آن سالها براي لباس مرد و زن در ادارات بخشنامه كردند و گفتند كه بايد از رنگ‌هاي اسلامي استفاده شود و رنگ سياه، سرمه‌اي و قهوه‌اي تيره را مشخص كردند و اسم رنگ‌ها را رنگ اسلامي گذاشتند و آيا يادشان رفته است كه با گزينش‌هاي خود پدر مردم را درمي‌آوردند.

رئيس جمهور ادامه داد: در آن زمان شهرباني تحت امر وزارت كشور بود و زماني كه شهرباني،‌ كميته و ژاندامري ادغام شدند چيزي ديگري از آب درآمد و نظرات ديگري دارند و كار خود را انجام مي‌دهند اما من نمي‌خواهم آنها را نفي كنم و بسياري از آنها هستند كه خوب يا بد عمل مي‌كنند اما اين افرادي كه امروز جوسازي مي‌كنند من مطمئنم همان افرادي هستند كه در انتخابات نهم مي‌گفتند اگر احمدي‌نژاد بيايد در خيابان‌ها ديوار مي‌كشد و آيا من در خيابانها ديوار كشيدم؟ و يا يك لحظه به اين موارد فكر كردم؟

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: به نظر من امروز هم همان افراد هستند كه مشغول شكل دادن برخي رفتارها هستند كه طراحي و برخورد مي‌كنند تا ميوه آن را در اين شرايط سياسي بچينند اما ما سالهاي 64 و 65 را كه فرياد امام بلند شد و عده‌اي را فرستادند تا اين افراد را دستگير كنند فراموش نكرديم و فراموش نكرده‌ايم كه دولت از اين افراد كه در خيابانها با مردم برخورد مي‌كردند حمايت مي‌كرد.





















Copyright: gooya.com 2016