يكشنبه 2 آذر 1382

مراسم بزرگداشت مهري مهرنيا، هنرمند پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون، ايلنا

مهري مهرنيا

تهران-خبرگزاري كار ايران
طي مراسمي انجمن بازيگران خانه تئاتر از مقام هنري هنرمند پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون مهري مهرنيا تقدير كرد.
به گزارش خبرنگار سرويس هنري ايلنا، در اين مراسم كه با حضور هنرمندان پيشكسوت عرصه‌‏هاي مختلف هنري كشور برگزار شد، ابتدا ميهن بهرامي، كارشناس تئاتر، مهر‌‏نيا را يكي از اشخاصي دانست كه توانستند تحولي را تئاتر كشور بوجود آورد.
وي گفت: من در طول زندگي هنري خودم هميشه سعي كردم از تعريف‌‏ها و تمجيد‌‏هاي مختلف درباره هنرمندان تئاتر خودداري كنم. اما وقتي كه آخرين كار خانم مهرنيا در سريا تفنگ سرپر و در نقش آن زن فرتوت ديدم به قدري شيفته بازي او شدم كه تصميم گرفتم در پژوهش‌‏نامه‌‏اي كه تصميم دارم درباري سينماي تحقيقي ايران تاليف كنم نام خانم مهرنيا را به عنوان يكي از جاودانه‌‏ترين هنرمندان سينما و تئاتر ببرم.
بهرامي در ادامه درباره ويزگي‌‏هاي اين هنرمند پيشكسوت گفت: هنرمندان قديمي مانند مهرنيا همواره و به معناي واقعي هنر را درك كرده بودند. اين احساسي بود كه هميشه با آن‌‏ها بود و تبديل به يك نيرويي شده بود كه باعث شده بود اين افراد را از ساير هنرمندان جداكند. هنرمنداني مانند مهرنيا به فن كار خود آشنا بوده و ضمن اين‌‏كه هيچ‌‏وقت آن حس عالي انساني را فراموش نكرده‌‏اند.
در ادامه اين مراسم مهري مهرنيا با تشكر از كساني‌‏كه اين مراسم را براي او تدارك ديده بودند از شركت كنندگان در اين بزرگداشت خواست تا براي سلامتي او دعا كنند.
وي گفت: در چند سالي كه در عرصه هنر فعاليت داشتم وظيفه خود را انجام دادم. وظيفه‌‏اي كه هر هنرمند آن را بايد تا رسيدن به سرمنزل مقصود طي كند.
مهرنيا تصريح كرد: از تمام هنرمندان تشكر مي‌‏كنم و تنها خواسته‌‏اي كه از آنها دارم اين است كه آنها از خدا بخواهند من زمين‌‏گير نشوم.
مهري ميامي، عضو هيات مديره انجمن بازيگران خانه تئاتر، به عنوان سخنران بعدي اين مراسم ضمن گرامي‌‏داشت اين هنرمند گفت: ما خوشحاليم از اين كه هيات مديره جديد انجمن بازيگران اساس و بنا را بر اين گذاشته تا از هنرمنداني كه در قيد حيات هستند تقدير كنيم. اين گونه اقدامات بسيار پر اهميت‌‏تر از مراسمي است كه باري هنرمندان فقيد برگزار مي‌‏شود.
ميامي سپس درباره مسائل صنفي خانه تئاتر و مشكلات اخير پيراموان آن گفت: ايجاد تشكل‌‏هاي صنفي هنري اين روزها رفته رفته مي‌‏رود تا جاي خود را بازكند. تلاش هنرمندان و اعضاي انجمن‌‏هاي خانه تئاتر مويد اين امر است.
عضو هيات مديره انجمن بازيگران خانه تئاتر افزود: تمام تلاش من و اعضاي هيات مديره اين است تا بتوانيم به اهداف مورد نظر خود برسيم در اين راه كمك اعضا در ارائه راهكارهاي مختلف مي‌‏تواند ما را ياري كند.
ميامي در ادامه با اشاره به جشن بازيگر در اسفندماه سال‌‏جاري اين اقدام گامي دانست براي تحقق اهداف بزرگ‌‏تر انجمن بازيگران.
مراسم بزرگداشت مهري مهرنيا كه هنرمندان مختلف و پيشكسوت عرصه سينما و تلويزيون و تئاتر در آن حضور داشتند با اهدا لوح به او به پايان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1549

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' مراسم بزرگداشت مهري مهرنيا، هنرمند پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016