يكشنبه 30 آذر 1382

همبستگی فرهنگی 4 سايت بزرگ ايرانی به مناسبت شب يلدا

برای اولین بار چهار سایت ایرانی: ایران کلیپ ، زنده رود ، نغمه و فلش نامه سیاه سپید اقدام به برنامه ریزی برای یک حرکت فرهنگی هماهنگ ، مشترک و گسترده به مناسبت جشن باستانی شب یلدا کرده اند. هدف از این حرکت بزرگداشت و زنده نگهداشتن سنتهای ایرانی و حرکت به سمت خود باوری فرهنگی مطرح شده است. به نظر میرسد حرکتهایی از این دست به شکل موثری در جامعه الکترونیکی ایران با برد بالاتری نسبت به سایر رسانه ها ، نشانگر اراده جمعی ایرانیان به بازیابی هویت گمشده ای است که سال های سال است در دل مردم پاک این قوم احساس نیازی سخت را برانگیخته و نوعی مبارزه با تحمیل باورها و خرافات عربی و غربي و جایگزینی آنها با جشن ها و باورهای ایرانی و اصیل می باشد. باورهایی که ریشه های هزاران ساله آنها از عمق دلهای ایرانیان محو نشده و همواره اهل این سرزمین را به خود خوانده.
چهار سایت ایرانی مذکور ، همچنین آمادگی خود را برای ادامه این حرکت در سایر جشن های باستانی اعلام کرده اند و امید است چنانکه آوازه جشن مهرگان در سال های اخیر به گوش اغلب ایرانیان رسید و می رود تا کاملآ بازیابی و شکوفا شود ، سایر آداب و سنن فراموش شده باستانی و اصیل که معرف فرهنگی هزاران ساله و مایه افتخار ماست نیز در پرتو روح بلند ایرانیان به عرصه حیات باز گردند و ايران و ايراني واقعي، متمدن و شاد را به جهانيان بشناساند.
ضمنا چنانچه ديگر سايتهاي فرهنگي مايل به همراهي در اين حركت در برنامه هاي آتي باشند، مي توانند با مسوولان هر كدام از سايتهاي مذكور تماس حاصل نمايند.
سايتهاي فرهنگي:
زنده رود – www.zendehrood.com
ايران كليپ – www.iranclip.com
نغمه – www.naghmeh.com
فلش نامه سياه سپيد – www.siahsepid.com/clips

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2414

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همبستگی فرهنگی 4 سايت بزرگ ايرانی به مناسبت شب يلدا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016