جمعه 1 خرداد 1383

ايرج زهري، "ژان تارديو" را به جشنواره تئاتر فجر مي‌‏آورد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
ايرج زهري, منتقد و مترجم تئاتر كه ترجمه مجموعه‌‏اي از نمايشنامه‌‏هاي ژان تارديو, نمايشنامه نويس معاصر فرانسوي را زير چاپ دارد, تمرين سه نمايشنامه كوتاه از اين نويسنده را براي اجرا در جشنواره تئاتر فجر آغاز كرده است.
اين منتقد باسابقه تئاتر، در گفتگو با خبرنگار سرويس هنري ايلنا, ضمن اعلام اين خبر، افزود: سه نمايشنامه از ژان تارديو را به صورت تجربي و فشرده, طي دو ماه حضور من در ايران تمرين خواهيم كرد. در تمام نمايشنامه‌‏ها نوعي داستان و نتيجه‌‏گيري وجود دارد. اما در اين نمايش هيچ داستاني ديده نمي‌‏شود و تمام مدت در هيجان اين هستيد كه چه اتفاقي مي‌‏افتد.
نويسنده كتاب "يادها و بودها" اضافه‌‏كرد: در اين نمايش، همه اتفاق‌‏ها را مي‌‏بينيد بدون آنكه بفهميد موضوع آن چه بوده است؛ از اين فرم و محتوا, واقعي‌‏تر وجود ندارد. تمام نمايشنامه‌‏هايي كه اول و آخر دارند, به نوعي مصنوعي هستند.
زهري، از "تنها آنها مي‌‏دانند" و "آداب و رسومي به جاي آداب و رسوم ديگر"، به عنوان انواعي از اين نوع نمايشنامه ها نان برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به ذكر است، بازيگران اين كار انتخاب شده‌‏اند و طي تمرين‌‏هاي هفته آينده تقسيم نقش‌‏ها صورت خواهد پذيرفت.
گفتني است، حبيب دهقان نسب, فروغ قجابلگي, ليلي رشيدي, عليرضا ناصحي, شهرام نجاتي, سحر ذكريا و ... از جمله بازيگران اين كار خواهند بود.
اين گزارش حاكي است، اين تمرين‌‏ها هر روز تا پايان تيرماه ادامه خواهد داشت و پس از سفر زهري به آلمان نيز زير نظر دستياران كارگردان, (پيام مهرتاش و فرزانه ارسطو) ادامه مي‌‏يابد, تا دي ماه كه با بازگشت كارگردان به ايران, تمرين‌‏هاي فشرده دوباره آغاز خواهد شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7990

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايرج زهري، "ژان تارديو" را به جشنواره تئاتر فجر مي‌‏آورد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016