پنجشنبه 24 دي 1383

گزارشی از افتتاح سایت "ایران تئاتر"، سینا

تهران، خبرگزاری سینا
" ایران تئاتر "، سایت خبري، تحليلي و اطلاعاتي تئاتر ايران افتتاح شد.
به گزارش سینا، سایت " ایران تئاتر" از امروز صبح طی مراسمی با حضور محمدحسين ايماني خوشخو، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي. دكتر خسرو نشان، رييس مركز هنرهاي نمايشي و جمعي از هنرمندان همچون داود رشیدی، ایرج راد، جلال تهرانی و فرهاد مهندس پورآغاز به کار کرد.
در ابتدای این مراسم مهندس ايماني خوشخو با تاكيد بر سرعت اطلاع رساني و اخبار اظهار داشت: اينكه خبر اتفاقات و رويدادها با فاصله هر چه كمتر از زمان وقوع آن از سوي اين سايت منتشر شود به نظر می رسد كار بسيار مهمي است كه لازمه آن داشتن يك سيستم حرفه‌اي و نه كارمندي است.
او ادامه داد: البته امكان بالقوه اين كار در سايت ايران تئاتر وجود دارد ضمن آنكه شما مي‌بايست به جامعيت خبر نيز اهميت بسيار زيادي دهيد. يعني اخبار و اطلاعات تمام گروهها و جريان‌هاي فكري، را منتشر كنيد كه روحيه شادابي در اين سايت حفظ شود.
وي اظهار اميدواري كرد كه روند فعاليت اين كار ادامه داشته باشد و گفت: مهمترين رسالت شما برقرار كردن ارتباط با صاحبان اصلي تئاتر است چرا كه به اين ترتيب تئاتر تبديل به يكي از مسايل كشور مي‌شود و مي‌تواند از ايجاد گسست بين نسل جديد با نسل پيشكسوت تئاتر جلوگيري كند.
ایمانی همچنین با تأكيد بر روي ثبت و انعكاس اطلاعات مربوط به پيشكسوتان تئاتر اظهار داشت: به گمان من، اين موضوع علاوه بر آنكه بر جذابيت اين سايت مي‌افزايد مي‌تواند علاوه بر مخاطبان تخصصي مخاطب عام را نيز علاقمند كند.
همچنین خسرو نشان، رئيس مركز هنرهاي نمايشي با ابراز خشنودي از راه اندازي اين سايت گفت: از روزهاي اول شروع به كار در مركز هنرهاي نمايشي همه ما در اين فكر بوديم كه چطور مي‌توانيم تئاتر را به عنوان يك موقعيت مطرح در كشور معرفي كنيم چرا كه متاسفانه در كشور ما همان قدر كه تئاتر اهميت دار دبه آن پرداخته نمي‌شود و ما گاهي اوقات حتي شاهد هستيم كه روند معكوس اين اتفاق شكل مي‌گيرد.
وي اظهار داشت: به نظر مي‌رسد بنا به دلايلي گاهي اوقات توليد خبر و انعكاس آن بيشتر از آنكه مبتني بر واقعيات باشد بر سوء تفاهم و حاشيه‌هاي حوزه‌ تئاتر تكيه داشته است. ما به اين نتيجه رسيديم كه هر چقدر ميزان توليد اخبار و اطلاعات از سوي مركز هنرهاي نمايش بيشتر شود مطبوعات و رسانه‌ها رويكرد مثبت‌تري نسبت به تئاتر پيدا مي‌كنند و از ميزان اخبار و شايعات نادرست جلوگيري مي‌شود.
همچنین نشان گفت: دوستان ما در مركز هنرهاي نمايشي در حال بازنگري‌هاي تازه‌اي هستند و معتقدند امروز تئاتر به درجه‌اي از بلوغ رسيده كه مي‌تواند از پوسته قبلي خود خارج شود و به چشم اندازهاي تازه‌اي دسترسي پيدا كند.
رئيس مركز هنرهاي نمايشي، سايت ايران تئاتر را فرصتي دانست كه به مدد آن جامعه تئاتري مي‌تواند صداي خودش را به گوش مسئولان كشور برساند و اظهار داشت: من به مجموعه اين حركت‌ها بسيار اميدوارم و معتقدم بدون اين نوع فعاليت‌ها، تمام افكار و تلاش‌هاي ما عقيم خواهند ماند.
در ادامه این مراسم محمد حسين عابدي ، مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ، توضيحاتي درخصوص سايت و نحوه اطلاع رساني آن به حاضران ارائه كرد و اظهار داشت:
ما در راه‌اندازي سايت اهداف گوناگوني را پي‌گيري مي‌كرديم كه مهمترين آن در اختيار گذاشتن سريع اطلاعات، اخبار وعكس‌هاي حوزه تئاتر در اختيار مطبوعات و علاقه‌مندان بود. چرا كه مي‌خواهيم به كمك اين سايت، تعداد اخبار و صفحات تئاتري را در مطبوعات و رسانه‌ها افزايش دهيم.
وي سپس باتوضيح در خصوص سرويس‌ها و بخش‌هاي مختلف سايت، بانك اطلاعاتي را يكي از مهمترين قسمت‌هايي دانست كه در آن اطلاعات آرشيوي گروهها، سالنها و همچنين افراد موجود است و مي‌تواند منبع بسيار خوبي براي محققان و پژوهشگران تئاتري باشد.
حسن محمودي دبير تحريريه سايت ايران تئاتر نيز با ارائه توضيحاتي گفت: يكي از مهمترين مسايل و مشكلات مربوط به حوزه اطلاع رساني تئاتر، كمبود توليد اخبار و مطالب تئاتري است. چرا كه غالباً اخبار محدود به تئاتر شهر و نهايتاً فعاليتهاي تئاتري است كه در تهران صورت مي‌گيرد در حاليكه اين سايت در نظر دارد نه تنها به تهران كه به تئاتر در تمام بخش‌هاي مختلف كشور و حتي جهان بپردازد.
محمودي سايت ايران تئاتر را پایگاهی دانست كه به مدد آن هر كسي كه جزو خانواده تئاتر به شمار مي‌رود و به آن علاقمند است در هر گوشه‌اي بتواند نظرات، اخبار و اطلاعات تئاتری خود را در اختيار ديگران قرار دهد.
محمودی گفت: کادر تحریریه سایت ایران تئاتر بسته نشده است. ما با خبرنگارانی در شهرستان های دورافتاده، علاقه مندان به تئاتر در شهرستان ها و انجمن های نمایش شهرستان ها ارتباط داریم که می توانیم مطالب آنها را کار کنیم.
وي همچنين با اشاره به بخش بين‌المللي سايت ايران تئاتر گفت: در بخش بين‌المللي سعي بر‌ آن است كه تمام رويدادهايي كه در تئاتر جهان اتفاق مي‌افتد را در سايت منعكس كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين مراسم ايرج راد، مدير عامل خانه تئاتر نيز ضمن ابراز خشنودي از راه ‌اندازي اين سايت گفت: اين كار خيلي زودتر بايد صورت مي‌گرفت ضمن آنكه با كمك چنين سايت‌هايي مي‌توانيم ارتباطات بين المللي خود را گسترش دهيم و همچنين مشكلات، نيازها و اهميت آن را به مسئولان گوشزد كنيم. سايت « ايران تئاتر» با آدرس WWW. theater.ir در فضاي اينترنتي قابل دسترسي است و شامل بخش‌هاي جداگانه اخبار، گزارش، نقد، مقاله، بانك اطلاعات و عكس مي‌شود.
اين سايت اينترنتي با توجه به نياز جامعه تئاتري كشور به در اختيار داشتن فضايي براي نماياندن وضعيت تئاتر كشور به هنرمندان كشورهاي ديگر، ايجاد ارتباط دو سويه با آنان و فراهم كردن اخبار و اطلاعات لازم براي رسانه هاي داخل كشور راه‌اندازي شده است.
تحريريه « ايران تئاتر» از چندي پيش ارايه مطالب خود به رسانه‌ها را آغاز كرده و از امروز نيز دسترسي مستقيم به مطالب اين سايت با استفاده از اينترنت امكان پذير شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16858

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از افتتاح سایت "ایران تئاتر"، سینا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016