پنجشنبه 1 بهمن 1383

عباس کيارستمي رئيس هيئت داوران بخش "دوربين طلايي" جشنواره امسال کن شد

عباس کيارستمي

بر اساس خبري که امروز بر روي سايت جشنواره فيلم کن آمده است؛ عباس کيارستمي به طور رسمي رئيس هيئت داوران بخش "دوربين طلايي" پنجاه و هشتمين دوره جشنواره کن شد.

جشنواره امسال کن در روزهاي 11 تا 22 ماه مه برگزار خواهد شد.

سايت جشنواره کن ضمن اعلام اين خبر نوشت:
"عباس کيارستمي، پيش از اين براي نخستين بار در سال 1992 با فيلم "و زندگي ادامه دارد" (در ايران: "زندگي و ديگر هيچ") در بخش نوعي نگاه کن شرکت کرد. در سال 94 با فيلم "زير درختان زيتون" و در سال 97 با "طعم گيلاس" در بخش مسابقه اصلي جشنواره حضور يافت که "طعم گيلاس" نخل طلايي را از آن خود کرد.

فيلم هاي "ده" (2002) و "ده روي ده" در 2004 و همچنين فيلم "پنج" نيز در جشنواره هاي کن شرکت داشتند. آثار کيارستمي ترکيبي است ميان سينماي مستند و داستانگو که جهانيان را با نوآوري هاي خود با سينماي ايران آشنا کرد.

وي در سال 1993 عضو هيئت داوران فيلم هاي بلند؛ در 2002 جزو هيئت داوران بخش فيلم هاي کوتاه جشنواره کن بود و امسال رياست بخش دوربين طلايي را به عهده دارد."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عباس کيارستمي در مورد انتخاب او براي رياست داوران بخش دوربين طلايي گفت:
"از اين بابت بسيار خوشحالم و اميدوارم بتوانم استعدادهاي تازه اي را در اين بخش کشف کنم. از اين فرصت استفاده کرده و به جشنواره کن به خاطر نوع برخوردش با جهان - با تمام تفاوت ها و گوناگوني هايش – درود مي فرستم. کن هميشه نگاهي انسان گرا داشته و به عنوان جشنواره اي مستقل هيچگاه هيچ خط سياسي اي را دنبال نکرده و تنها سينما و تخيل سرآواز آن بوده است که من نيز در اين زمينه ها با آن همراهم. من هم امسال در خدمت هنر به طور کلي و سينما به طور مشخص همراه اين جشنواره خواهم بود."

اين نخستين باري است که يک فيلمساز ايراني رياست هيئت داوران بخشي از جشنواره کن را به عهده مي گيرد.

گفتني است پيش از اين، خبرها حاکي از آن بود که عباس کيارستمي رياست هيئت داوران بخش مسابقه کن را بر عهده خواهد داشت، اکنون با اطلاعيه هاي امروز جشنواره کن معلوم شد که رياست بخش اصلي امسال را امير کوستوريکا، فيلمساز شهير بوسنيايي و سازنده "بابا به ماموريت رفته" (1985 – برنده نخل طلاي کن)، "زمانه کولي ها" (1989 – برنده جايزه بهترين کارگرداني کن) ، "زيرزمين" (1995 – برنده نخل طلاي کن)، "گربه سياه، گربه سفيد" (1999) و "زندگي يک معجزه است" (2004)، بر عهده دارد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17196

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عباس کيارستمي رئيس هيئت داوران بخش "دوربين طلايي" جشنواره امسال کن شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016