سه شنبه 30 فروردين 1384

رستم و سهراب، به اروپا سفر مي‌كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


عملي شدن برنامه تور اروپايي اپراي عروسكي «رستم و سهراب» منوط به تامين مالي مركز هنرهاي نمايشي است.

بهروز غريب‌پور طراح و كارگردان «اپراي عروسكي رستم و سهراب» با بيان اين مطلب به خبرنگار هنري ايسنا،‌گفت: عملي شدن سفر اين نمايش به اروپا به شكل يك تور چند روزه بستگي به حمايت مالي مركز هنرهاي نمايشي دارد زيرا، مركز تهيه‌كننده اين كار است و بدون حمايت آن، نمي‌توانيم اين سفر را انجام دهيم.

وي با اشاره به ديدار دوباره سفير و رايزن فرهنگي سفارت چك از نمايش «رستم و سهراب» گفت: تمام سفيراني كه اين نمايش را ديده‌اند معتقدند «اپراي عروسكي رستم و سهراب» بايد در كشورشان اجرا شود اما بدون حمايت مركز هنرهاي نمايشي، اين سفرها امكان‌پذير نخواهد بود.

مدير عامل خانه هنرمندان ايران گفت: حداقل چيزي كه براي اجراي اين نمايش در ديگر كشورها نياز داريم يك صحنه قابل حمل است كه بايد از سوي مركز شرايط ساخت آن فراهم شود.

غريب‌پور با اشاره به ديدار پيش از 7000 تماشاگر از اين نمايش به ايسنا گفت: براي من باعث افتخار است كه اين نمايش توانسته تاثير مثبتي بر تماشاگران ايراني و خاري به گونه‌اي كه تعدادي از تماشاگران براي چندمين بار از آن ديدن كرده‌اند.

وي افزود: متاسفانه نمايش عروسكي در چند سال اخير دچار فترت و ركود شده بود اما استقبال تماشاگران از اين نمايش نشان داد كه مردم هنوز به اين رشته علاقه‌مندند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي كه چندي پيش به عنوان رئيس كميسيون دوره‌هاي آموزش حرفه‌اي يونيما انتخاب شده است،‌افزود: در تلاش هستم تا هر چه زودتر اعضاي اين كميسيون را انتخاب كنم ضمن اينكه يكي از از برنامه‌هايم اين است كه بتوانيم دوره‌هاي آموزشي نمايش عروسكي را با توجه به قابليتهاي اين رشته در هر كشوري، برگزار كنيم .

وي در پايان،‌اجراي اين برنامه را نيازمند همكاري تام و تمام اعضاي هيات اجرايي و نمايندگان كشورها و كمپاني‌ها دانست و اظهار اميدواري كرد هر چه زودتر بتواند برنامه‌هاي خود را اجرا كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21291

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رستم و سهراب، به اروپا سفر مي‌كنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016