شنبه 11 تير 1384

اجراي نمايش بيضايي از فردا؟! ايسنا

مژده شمسايي: اگر اتفاق غير مترقبه اي نيافتد...، امشب اجراي اين نمايش از فردا ، قطعي مي شود...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


اگر اتفاق غير مترقبه اي نيافتد اولين اجراي آخرين نمايش بهرام بيضايي از فردا (يكشنبه )در مجموعه ي تئاتر شهر آغاز مي شود.

مژده شمسايي ، در اين باره به خبرنگار هنري ايسنا گفت: هنوز از اجراي اين نمايش خبري نيست و امشب (روزشنبه )مشخص مي شود كه اين نمايش از فردا در تئاتر شهر اجرا مي شود يا نه !

نمايش “مجلس شبيه در ذكر مصايب استاد نويد ماكان و همسرش مهندس رخشيد فرزين” نوشته و به كارگرداني بهرام بيضايي قرار بود در دهه‌ي نخست تيرماه واز روز هشتم در تالار اصلي تئاتر شهر به روي صحنه برود اما به علت آماده نبودن دكور لباس و اكسسوار اين نمايش ،اعلام شد ،اجراي آخرين نمايش بيضايي از 12 تير آغاز مي شود .

متن اين اثر، كه واپسين نمايشنامه‌ي بهرام بيضايي تا امروز است، در آذرماه سال گذشته نوشته شده و داراي موضوعي است معاصر،‌درباره‌ي مرد و زني كه هر دو يك خواب مي‌بينند. بدين ترتيب بهرام بيضايي كه طي پنج سال گذشته، در تلاش براي ساختن فيلم تازه‌اي،‌به گفته خود جز ناهمراهي و دوگانگي از برخي مسوولان سينمايي كشور نديد، اكنون دومين نمايش صحنه‌اي خود را بر صحنه مي‌برد.

بازيگران“ اين نمايش عبارتند از مژده شمسايي” كه پيش از اين در فيلم كوتاه “گفت و گو با باد” و نيز در دو فيلم بلند بيضايي در مسافران و سگ‌كشي ، و نيز نمايش هاي صحنه‌اي “بانو آئويي” و “شب هزار و يكم” با بيضايي همكاري داشته است و علي‌ عمراني كه او نيز گذشته از حضور صحنه‌اي موثر در سالهاي اخير، در “شب هزار و يكم” همكاري بيضايي بوده است، مي باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از ديگر همكاران “مجلس شبيه ...” دو بازيگر همنام، “سيدمهرداد ضيايي” و “مهرداد ضيايي” هستند و بازيگراني سابقه‌داري چون “حسين محب‌اهري” ، “مهدي ميامي” ، “مريم بوباني”، “فهيمه رحيم‌نيا” و از نسل جديدتر: “رضا افشار”، “علاء محسني”، “صادق ملكي”، “علي يداللهي”، “ماهگل مهر” و “علي اوليايي” هستند.

به گزارش ايسنا، در مجلس شبيه ...” همچنين شانزده تن صحنه ‌يار از بازيگران نوپا و تازه كار و كارآموز، كه مي‌توان آنها را اميدهاي فرداي نمايش جوان ما خواند، بر صحنه‌ي حرفه‌اي خود آزمايي خواهند كرد.

طراحي صحنه و لباس اين نمايش با محسن شاه ابراهيمي است و در كار موسيقي محمدرضا درويشي دومين همكاري خود، پس از شب هزار و يكم، را با بيضايي خواهد داشت.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25490

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اجراي نمايش بيضايي از فردا؟! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016