چهارشنبه 5 مرداد 1384

بهرام بيضايي: علت توقف اجراي نمايش “مجلس شبيه ...” را نمي دانم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


اجراي نمايش “مجلس شبيه در ذكر مصايب استاد نويد ماكان و همسرش مهندس رخشيد فرزين” به كارگرداني بهرام بيضايي روز جمعه اين هفته به پايان مي رسد .

بيضايي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار هنري ايسنا گفت: اين نمايش روز جمعه پس از 24روز اجرا به پايان مي رسد

اين در حالي است كه اين نمايش قرار بود تا 45 روز اجرا شود وحتي بيضايي نسبت به تمديد اجراي اين نمايش اظهاراميدواري كرده بود .

بيضايي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره علت پايان اجراي اين نمايش گفت علت آن را نمي دانم وتنها مي دانم كه اين نمايش روز جمعه به پايان مي رسد! .

او در پاسخ به سوالي درباره انتشارخبري در زمينه اجراي اين نمايش در دو سانس گفت اجراي اين نمايش در دوسانس به من پيشنهاد شد ولي به دليل سنگيني و دشواري كار آن را نپذيرفتم .

نمايش “مجلس شبيه در ذكر مصايب استاد نويد ماكان و همسرش مهندس رخشيد فرزين” نوشته و به كارگرداني بهرام بيضايي قرار بود در دهه‌ي نخست تيرماه واز روز هشتم در تالار اصلي تئاتر شهر به روي صحنه برود اما به علت آماده نبودن دكور لباس و اكسسوار اين نمايش ،اعلام شد ،اجراي آخرين نمايش بيضايي از 12 تير آغاز شد .

متن اين اثر، كه واپسين نمايشنامه‌ي بهرام بيضايي تا امروز است، در آذرماه سال گذشته نوشته شده و داراي موضوعي است معاصر،‌درباره‌ي مرد و زني كه هر دو يك خواب مي‌بينند. بدين ترتيب بهرام بيضايي كه طي پنج سال گذشته، در تلاش براي ساختن فيلم تازه‌اي،‌به گفته خود جز ناهمراهي و دوگانگي از برخي مسوولان نديد، دومين نمايش صحنه‌اي خود را بر صحنه ‌برده بود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بازيگران“ اين نمايش عبارت بودند از مژده شمسايي” كه پيش از اين در فيلم كوتاه “گفت و گو با باد” و نيز در دو فيلم بلند بيضايي در مسافران و سگ‌كشي ، و نيز نمايش هاي صحنه‌اي “بانو آئويي” و “شب هزار و يكم” با بيضايي همكاري داشته است و علي‌ عمراني كه او نيز گذشته از حضور صحنه‌اي موثر در سالهاي اخير، در “شب هزار و يكم” همكاري بيضايي بوده است، مي باشند.

از ديگر همكاران “مجلس شبيه ...” دو بازيگر همنام، “سيدمهرداد ضيايي” و “مهرداد ضيايي” هستند و بازيگراني سابقه‌داري چون “حسين محب‌اهري” ، “مهدي ميامي” ، “مريم بوباني”، “فهيمه رحيم‌نيا” و از نسل جديدتر: “رضا افشار”، “علاء محسني”، “صادق ملكي”، “علي يداللهي”، “ماهگل مهر” و “علي اوليايي” بودند.

به گزارش ايسنا، در مجلس شبيه ...” همچنين شانزده تن صحنه ‌يار از بازيگران نوپا و تازه كار و كارآموز، بر صحنه‌ي حرفه‌اي خود آزمايي كرده بودند.

طراحي صحنه و لباس اين نمايش با محسن شاه ابراهيمي است و در كار موسيقي محمدرضا درويشي دومين همكاري خود، پس از شب هزار و يكم، را با بيضايي خواهد داشت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25903

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهرام بيضايي: علت توقف اجراي نمايش “مجلس شبيه ...” را نمي دانم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016