يكشنبه 8 آبان 1384

سازمان میراث فرهنگی حریم شرکت نفت را شکست، شيفته

بچه های مخلص شرکت اسلامی نفت، قصد دارند با مواد منفجره تی ان تی، این اثر بی مصرف را از بین ببرند. وظیفه کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری است که مشخص کنند آیا راه حل بهتر و کم هزینه تری برای این کار وجود ندارد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کارشناسان نفتی و گازی قصد دارند از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شکایت کنند. دلیل شکایت آن ها این است که مسئولان سازمان میراث فرهنگی، بدون استعلام از شرکت نفت، روی محوطه هایی که گمان می رود منابع عظیم نفتی باشد، اقدام به ساخت میراث فرهنگی کرده اند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قبل از آنکه به دلیل ساخت یک اثر کفر آمیز در دادگاه حاضر شود، بهتر است، خود، به تخریب این اثر قدیمی و کهنه شده بپردازد. شركت نفت هم اکنون، در حريم زيگورات سه هزار و 200 ساله چغازنبيل، اقدام به حفر چاه هايي براي كاوش لايه هاي زير زميني اين منطقه كرده است که اگر با این کاوش ها ثابت شود در این منطقه نفت وجود دارد، شکایت از سازمان میراث قطعی است.

همه می دانند که از زيگورات عيلامي پنج طبقه چغازنبيل كه مهم‌ترين عبادت‌گاه عيلاميان محسوب مي‌شده، هم‌اكنون تنها دو طبقه و نيم باقي‌مانده است. مشخص نیست که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به چه دلیل سال هاست به حفظ اثری مشغول است که خود سازندگانش آن را رها کرده اند و اکنون به مخروبه تبدیل شده است؟ بهتر است این سازمان وقت خود را به میراث جنگ و شهادت در منطقه خوزستان بگذراند و حفظ معابد را به خدایان همان معابد بسپارد.

بدتر از همه آن که این وصله ناجور، در آخرین روزهای رژیم منحوث پهلوی، به طرز مشکوکی در فهرست صهیونیستی آثار جهانی به ثبت رسید. از همان زمان و به بهانه جهانی شدن این اثر، پای کفار هم به سرزمین اسلامی مان باز شد. حالا همین مانده که عده ای روزنامه چی از خدا بی خبر، جهانی بودن اش را پیراهن عثمان کنند و از تخریب آن جلوگیری کنند. مدیر با تقوای سازمان میراث فرهنگی باید قبل از همه، پای مطبوعات را از حوزه کاری خودش کوتاه کند تا با خیال راحت، مظاهر کفر را پاک کند. یادمان نرفته بر سر برج زیبای جهان نما در اصفهان و بخش مهمی از بیت المال مردم شریف، چه علم شنگه ها که به پا نکردند و هنوز هم پای کوتاه کردن آن مانده اند. جل الخالق ....

بچه های زحمت کش شرکت نفت، نباید بیدی باشند که به این نسیم ها بلرزند. آن ها چند روزی را به استراحت پرداخته اند و دوباره کارشان را شروع خواهند کرد، اما در این شرایط نباید آتو به دست کسی بدهند و دیگران فکر کنند آن ها خدای نکرده ترسیده اند یا جا زده اند. اصلا، معبد سه هزار ساله چغازنبیل، باید به دست کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و قبل از شرکت نفت تخریب شود. بهتر است، این سازمان ، به جای آن که وقت خود را با کارشناسان بی ایمان بین المللی تلف کند و به حفظ یکی دیگر از مظاهر شرک در سرزمین اسلامی مان کمک کند، با همکاری نیروهای مخلص داخلی، از جمله کارگران و مهندسان شرکت نفت، یا بدون دخالت این نیروها و با اتکا به توانایی های سازمان خود، به تخریب این اثر بپردازد و خوزستان، سرزمین شهیدان را از لوث چنین آثاری پاک کند.

بچه های مخلص شرکت اسلامی نفت، قصد دارند با مواد منفجره تی ان تی، این اثر بی مصرف را از بین ببرند. وظیفه کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری است که مشخص کنند آیا راه حل بهتر و کم هزینه تری برای این کار وجود ندارد؟ تا وقتی کلنگ و بیل و فرغون هست، چه نیازی به استفاده از اسامی خارجی داریم؟ تازه کلی هم هزینه بتراشیم؟ با این روش، برای عده ای هم شغل ایجاد شده و از کشیده شدن شان به راه های خلاف جلوگیری می شود. همچنین به جوانانی که فکر می کنند معابد مشرکان را باید حفظ کرد می فهماند که این مملکت جای چنین لگد اندازی هایی نیست. آنان که سال ها درس می خوانند تا چنین آثاری را حفظ کنند بهتر است کار دیگری برای خود دست و پا کنند.

کارشناسان نفتی و گازی و خود میراثی ها باید بررسی کنند که پی ساختمان این معبد تا چه عمقی در زمین فرو رفته و تا چه حد به لایه های نفتی، میراث این مردم شریف، صدمه زده است. اگر میزان خسارت زیاد باشد، سازمان حتی در صورت تخریب داوطلبانه زیگورات، باید خسارت وارد شده به بیت المال را جبران کند. باشد که بعد ها اثر تاریخی یا شبیه آن در محدوده میراث امروز مردم شریف سرزمین مان ساخته نشود و اگر هم چنین شد، عمق آن زیاد نباشد.


shifte_mirass@hotmail.com

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26978

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سازمان میراث فرهنگی حریم شرکت نفت را شکست، شيفته' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016