چهارشنبه 3 خرداد 1385

فراخوان برای کوششی دو هفته ای برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد، کمیته بین المللی نجات پاسارگاد

هوطنان گرامی،

همانطوری که اطلاع داريد، و بنا بر گزارشات منتشر شده از طرف سازمان میراث فرهنگی ایران در طول دو ماه گذشته، گروه های باستانشناس ایرانی و غیر ايرانی توانسته اند آثار مهم و ارزشمندی را در تنگه بلاغی کشف کنند و همچنان امید به يافتن بناها و آثار دیگر باستانی در این تنگه وجود دارد.
در حال حاضر، و به گفته مقامات وزارت نیرو، قرار است که در روز 15 خرداد(22 می) جلسه ای با حضور مقامات وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده و تاریخ دقیق آبگیری سد سیوند مشخص شود. یعنی همچنان وزارت نیرو فکر و قصد غرق کردن آثار و گنجینه های ملی و بشری ما را تعقيب می کند.
کمیته بین المللی نجات پاسارگاد به این وسیله همگان را به کوشش هرچه بيشتر و اجرای برنامه های ويژه در طول دو هفته اول تا 14 خرداد دعوت می کند و از همه ی کسانی که دل در گرو فرهنگ ايرانزمین دارند، و باور دارند که حفظ گنجینه های ملی و بشری جزیی از خواست های حقوق بشری هر انسان امروزی و متمدنی است، تقاضا می کند که به هر شکل ممکن در طول این 14 روز اعتراض خود را نسبت به آبگیری سد سیوند مطرح کنند.
برخی از اقداماتی که انجامشان به حفظ آثار دشت پاسارگاد کمک می کند:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ـ نوشتن و گفتن درباره گنجيه های دشت پاسارگاد (و نه فقط آرامگاه کوروش بزرگ) و ادامه آن در تنگه و دشت بلاغی
ـ تکثیر و پخش اعلامیه های کمیته نجات پاسارگاد
ـ فرستادن ایمیل و فکس به سازمان هایی که می توانند به جلوگیری از آبگیری سد سیوند کمک کنند و استمداد از آن ها برای متوقف کردن همیشگی آبگیری سد سیوند.
هموطنان و فرهنگ دوستان جهان! دشت پاسارگاد و کلیه گنجینه های بشری ما در اين منطقه در خطر هستند؛ لطفا به پاسارگاد کمک کنید!

با مهر و احترام
کمیته بین المللی نجات پاسارگاد
www.savepasargad.com

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30106

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فراخوان برای کوششی دو هفته ای برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد، کمیته بین المللی نجات پاسارگاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016