يكشنبه 2 ارديبهشت 1386

تعطيلی تنها جايزه عکس مطبوعاتی ايران، ايسنا

حسن سربخشيان:
با تعطيل کردن قصه‌ی جايزه نمی‌توان راه و رسم کاوه گلستان را شناساند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهای تجسمی


اميدوار بودم در جلسه‌ای که برای ادامه‌ی روند پرپايی جايزه‌ی عکس مطبوعاتی کاوه گلستان تدارک ديده شده بود، خبری از استمرار جايزه دريافت کنيم يا دست‌کم به‌عنوان راه حل، جابه‌جايی افراد معقول‌تر به‌نظر می‌رسيد؛ تا توقف يک جريان.

حسن سربخشيان - عکاس خبری و مستند اجتماعی - با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی توقف و تعطيلی تنها جايزه‌ی غيردولتی عکس مطبوعاتی ايران با عنوان "جايزه‌ی عکس مطبوعاتی کاوه گلستان"، عنوان کرد: با توجه به نياز جامعه‌ی عکاسی مطبوعات و رشد کميتی که در اين عرصه روبه‌رو بوديم، ضرورت داشتن جايزه‌ای به‌عنوان جايزه‌ی عکاسی مطبوعات احساس می‌شد، اما متاسفانه متوقف و تعطيل شد.

او گفت، تاسفش از اين جهت است که امکان ادامه دادن حرکتی که بخش خصوصی جدا از مشکلات آن آغاز کرده بود، وجود داشت.

عکاس AP در ايران توضيح داد: براساس تجربه‌های گذشته، گمان می‌کنم اگر شکل جايزه به‌صورت وب‌سايت درآيد، به اجرايی شدن جايزه به آن شکل که خانواده‌ گلستان معتقدند، نمی‌توان اميدوار بود؛ اميدوارم نظر آنها تغيير کند و جايزه به همان شکل سه سال گذشته به‌کار خود ادامه دهد.

به اعتقاد سربخشيان، اينکه جايزه‌ای وجود داشته باشد يا خير، برای فرزند و همسر گلستان قصه‌ای خانوادگی است، هرچند که کاوه متعلق به آنان است، اما اعتبار اين جايزه برای جامعه مطبوعاتی ما مورد نياز است؛ اميدوار بودم اين حرکت به اين زودی‌ها متوقف نشود.

نشاندار دوره‌ی نخست و داور دومين دور جايزه‌ی عکس مطبوعاتی کاوه گلستان، با تاکيد بر اينکه در اين‌گونه جايزه‌ها نمی‌توان به فرد تکيه داشت، عنوان کرد: شخصيت کاوه از نظر کار خانوادگی يک شخصيت است و از نظر کارحرفه‌يی يک شخصيت ديگر؛ اگر همسر و فرزندش نگران اين هستند که ديدگاه کاوه با آن سه دوره برگزاری جايزه شناخته نمی‌شود، با تعطيلی اين امر نيز نمی‌توانند به نتيجه دلخواه برسند؛ حتا اگر برای اين مقوله کتاب چاپ کنند.

اين عکاس خبری با اشاره به اينکه برگزارکنندگان جايزه از نظر اجرايی با مشکلاتی مواجه بودند، اين پرسش را مطرح کرد که آيا درست است يک جايزه خصوصی مطبوعاتی را که سه - چهار سال، درست يا غلط، برگزار می‌شد، تعطيل کنيم و بسياری از جوانان را که با اميد و انرژی عکس می‌فرستاند نااميد کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با تاکيد بر اينکه متوليان جايزه می‌توانستند ايرادهای آن را اصلاح کنند، افزود: اگر کسی مسوول يک جريان است و به آن اعتراض دارد، می‌تواند آن‌را اصلاح کند. هزينه توقف چنين جريانی برای ما زياد است. آنها معتقدند با چاپ کتاب می‌توانند کاوه را بهتر بشناسانند، اما با تعطيل کردن قصه جايزه نمی‌توان راه و رسم کاوه گلستان را به علاقه‌مندانش حرفه و شيوه‌ی کارش رساند.

حسن سربخشيان در پايان پيشنهاد کرد، متوليان برپايی، اين جريان را آن‌طور که به‌نظرشان می‌رسد اصلاح کرده و دوباره برگزار کنند در غير اين صورت بايد ده‌ها سال منتظر ماند تا يک کاوه ديگر و يک جريان ديگر همانند اين در ايران اتفاق بيافتد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33134

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تعطيلی تنها جايزه عکس مطبوعاتی ايران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016