شنبه 8 دي 1386

قطب‌الدين صادقی: "رادی" نوری درخشان در فضای تاريک تئاتر ايران است، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۶/۱۰/۰۸‬

دکتر "قطب‌الدين صادقی" مدرس و کارگردان تئاتر گفت: "اکبر رادی" نوری درخشان در فضای تاريک تئاتر ايران است.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ايرنا، وی که به مناسبت درگذشت استاد رادی در جمع خانواده تئاتر ايران سخن می‌گفت: با يادآوری مهمترين خصوصيات ويژه شخصيت رادی از او به‌عنوان چراغی فروزان در فضای متلاطم تئاتر ايران ياد کرد.

اکبر رادی، نمايشنامه‌نويس شهير ايران اسلامی بامداد چهارشنبه پنجم دی در سن ‪ ۶۸‬سالگی در بيمارستان پارس تهران درگذشت.

نمايشنامه‌های "لبخند باشکوه آقای گيل"، "در مه بخوان"، "آهسته با گل سرخ"، "منجی در صبح نمناک"، "هاملت با سالاد فصل"، "آميز قلمدون"، "شب روی سنگ‌فرش خيس"، "آهنگهای شکلاتی"، "پايين گذر سقاخانه" و... از جمله آثار ماندگار رادی است.

صادقی گفت: اکبر رادی چون نوری بود که در اين فضا می‌درخشيد. او هميشه بامتانت حرف می‌زد و با وجود اين که آرام بود، اما طوفان درونی خود را همواره در قالب شخصيت‌های نمايشی‌اش مطرح می‌کرد.

مدرس تئاتر افزود: به جرات می‌توان گفت رادی در عرصه نمايشی ايران شخصيتی بزرگوار و بی‌نظير بود که به معنای واقعی، آينه تمام نمای تئاتر ايران است و از آنچه که داشت و آنچه که می‌نوشت ذره‌ای تخطی نمی‌کرد.

اين کارگرادن تئاتر گفت: رادی مردی با اصول بود که هرگز جلوی هيچ کس سر تعظيم فرود نياورد، او مناسبتی کار نمی‌کرد و آنچه که می‌نوشت از عشق بود، او به تئاتر خدمت کرد، روی پای خودش ايستاد و هر چه که بدست آورد، از لياقت خود او بود.

کارگردان نمايش آرش گفت: اکبر رادی به من ياد داد که چگونه با اصول و متعهد باشم و با وجود اين که در زمان حياتش آن طور که شايسته است به او ادای احترام نشد، اما در آينده معلوم می‌شود که او واقعا چه طور آدمی بوده است زيرا که آخرين جملات او آغاز تفکر ماست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه " اسماعيل خلج " کارگردان و بازيگر پيشکسوت تئاتر ايران نيز با تسليت به خانواده اکبر رادی و اصحاب هنر گفت: صفات و اخلاقيات اکبر رادی تاثير زيادی در من داشت، هيچ وقت نديدم که پشت سرکسی حرف بزند و غيبت کسی را بکند محبت‌های او را نمی‌توانم فراموش کنم زيرا که او در قلب من جای دارد.

در اين مراسم هنرمندانی چون اسماعيل خلج، جواد مجابی، اکبر زنجانپور، محمد محمدعلی، عباس جوانمرد، محمد رحمانيان، محمد چرم‌شير، مهتاب نصيرپور، نغمه ثمينی، اصغر همت، حميد امجد، فرشيد ابراهيميان، پيام فروتن، محسن حسينی، کوروش نريمانی، نادر برهانی‌مرند، قطب‌الدين صادقی، محمد يعقوبی، محسن حسينی، مسعود دلخواه، دکتر رکن‌الدين خسروی، دکتر محمد رضا خاکی، دکتر مجيد سرسنگی و ... نيز حضور داشتند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35392

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قطب‌الدين صادقی: "رادی" نوری درخشان در فضای تاريک تئاتر ايران است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016