دوشنبه 17 دي 1386

جشنواره‌ طنز مکتوب با تجليل از دريابندری پايان يافت، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

دومين جشنواره‌ی طنز مکتوب روز گذشته (يکشنبه) با معرفی برگزيدگان و تجليل از نجف دريابندری در تالار انديشه‌ی حوزه‌ی هنری به کار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، برگزيدگان دومين دوره از جشنواره‌ی طنز مکتوب به اين شرح معرفی شدند: در بخش نثر با موضوع آزاد، عبدالله مقدم، عليرضا لبش و حامد تأملی به ترتيب به‌ عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند. همچنين در بخش نثر با موضوع ويژه‌ی "انتخابات"، اميد مهدی‌نژاد و سيدامير تويسرکانی به طور مشترک به عنوان نفرات برگزيده انتخاب شدند.

در بخش شعر با موضوع آزاد، رحيم رسولی، عباس احمدی و فريبا صفری برگزيده شدند و فريدون هاشمی به‌عنوان برگزيده‌ی بخش ويژه‌ی شعر معرفی شد.

همچنين در بخش داستان با موضوع آزاد، حامد حسنلو، محسن حکيم معانی و ايرج افشاری اصل به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند. جايزه‌ی بخش ويژه‌ی داستان هم به ساناز سادات حسنی‌خواه رسيد.

در بخش فيلم‌نامه با موضوع آزاد، اميرحسين تاجبخش، ارژنگ حاتمی ‌و ليلا نعمت به ترتيب اول تا سوم شدند و جايزه‌ی بخش ويژه‌ی فيلم‌نامه به مهدی فرج‌اللهی تعلق گرفت.

برگزيدگان جوايز خود را با حضور نجف دريابندری، کيومرث منشی‌زاده، ناصر فيض - دبير جشنواره - و حسن بنيانيان - رييس حوزه‌ی هنری - دريافت کردند.

در اين دوره از جشنواره‌ی طنز مکتوب به نفرات اول هر بخش، تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و ۵ سکه‌ی بهار آزادی، به نفرات دوم، تنديس جشنواره، لوح تقدير و ۴ سکه‌ی بهار آزادی، و به نفرات سوم، تنديس جشنواره، لوح سپاس و ۳ سکه‌ی بهار آزادی اهدا شد. به نفرات برگزيده‌ی بخش ويژه با موضوع انتخابات هم تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و ۵ سکه‌ی بهار آزادی تعلق گرفت.

در بخش ديگر مراسم اختتاميه‌ی جشنواره‌ی طنز مکتوب، با دعوت از فهميه راستکار - هنرمند بازيگر و دوبلور - از نجف دريابندری - مترجم و منتقد - تجليل شد.

فهيمه راستکار پس از اهدای جايزه به همسرش در سخنانی گفت: از همه‌ی شما متشکرم و اميدواريم اين‌قدر زنده بمانم که پيری شما را ببينم. کار من ۶۰ سال کار دوبلاژ و سينما بوده است و همواره خوشحال بوده‌ام که با مردم سر و کار داشته‌ام و اين را به خودم تبريک می‌گويم. از شاعران جوان هم متشکرم. شعر گفتن آسان نيست و اين جوانان خوب کار کرده‌اند.

نجف دريابندری نيز با بيانی طنز به دکور برنامه اشاره کرد و با خنده گفت: اميدوارم فرصت‌هايی دست دهد که از اين جوايز دريافت کنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آواز محسن نامجو نيز بخش ديگری از مراسم بود. نامجو به مخاطبان قول اجرای يک موسيقی طنز را داد و به وعده‌ی خود عمل کرد.

همچنين سعيد بيابانکی اجرای پايان مراسم را به‌عهده داشت و با دعوت او، طنزپردازان جوان آثار خود را خواندند.

نمايش طنز و گزارش تصويری، بخش ديگری از مراسم پايانی جشنواره‌ی طنز مکتوب بود، که گزارش تصويری گزارشی از روند فعاليت جشنواره و فراز و فرودهای آن می‌داد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35520

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشنواره‌ طنز مکتوب با تجليل از دريابندری پايان يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016