چهارشنبه 19 دي 1386

آغاز اجرای "ملاقات بانوی سالخورده" حميد سمندريان در تالار اصلی تئاتر شهر، سمندريان: تئاتر نياز فطری بشر است، ايسنا

- چراغ تالار اصلی "با ملاقات بانوی سالخورده" روشن شد


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

چراغ تالار اصلی تئاتر شهر شب گذشته ـ ۱۸ دی ماه ـ بعد از چهار ماه تعطيلی با اجرای "ملاقات بانوی سالخورده" حميد سمندريان و گروه هفتاد ‌نفره‌اش روشن شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد سمندريان در ابتدا با همراهی کيومرث مرادی به روی صحنه آمد تا از شرايط حاکم بر تئاتر گلايه کند.

او گفت: چند وقتی است شرايط حاکم بر تئاتر ما مثل آواری می‌ماند، آوار وقتی بريزد نمی‌توانيم تئاترهای مورد علاقه‌ی‌مان را اجرا کنيم. اگرچه تلاش‌هايی برای لااقل نه بهترکردن تئاتر انجام نمی‌شود، برای همين شرايط هم بايد کاری انجام شود.

سمندريان تاکيد کرد: تئاتر نياز فطری بشر است، اما عده‌ای تلاش می‌کنند اين نياز فطری را نداشته باشيم و عده‌ای هم در اين ميان قربانی تئاتر می‌شوند. دوستان و همکارانم به من توصيه کردند که بيايم و در اين رابطه صحبت بکنم که وضعيت خراب است و بايد آستين‌هايمان را بالا بزنيم.

او به نمايش "ملاقات با بانوی سالخورده" نوشته‌ی فردريش دورنمات اشاره کرد و گفت: مجبور شدم امشب کار را ناقص اجرا کنم، درحاليکه قصد داشتم بهتر از اين کار را به صحنه ببرم. اما امشب سعی کردم اجرا در‌حدی باشد که بتوان آن را تحمل کرد. تصور می‌کنم، بتوانم امشب خودم در جايی و لحظه‌ای، نوری، صدايی و... را کنترل بکنم. اما اگر اتفاقی در حين اجرا افتاد، بدانيد که تعمد ما نبوده است. ما برای کار وقت صرف کرديم و آن را تمرين کرديم.

سمندريان با بيان اينکه عده‌ی ما تئاتری‌ها زياد نيست، ادامه داد: ما به مردمی نياز داريم همچون شما که در شرايط برف‌، سرما، بی‌پولی از نمايش استقبال می‌کنند، به همين دليل از طرف جامعه‌ی تئاتری از شما تشکر می‌کنم و اگر اجرای امشب، اشکالاتی داشت دوباره ۷ هزار تومان بليط بخريد و تئاتر را ببينيد!

اين کارگردان تئاتر در پايان سخنانش باز هم از مخاطبانش تشکر کرد و گفت: اگر تئاترها را می‌پسنديد، قهر نکنيد. در عين حال که متاسفانه برخی از تئاترها بی‌ارزش هستند، اما همکارانی داريم که می‌خواهند کار کنند. همان‌طور که همکار ديگر من در تالار ديگری اين شهر نمايشی را به صحنه برده است که از آن نيز استقبال شده است و من هم از اين اتفاق خوشحال هستم.

نمايش "ملاقات با بانوی سالخورده" سی سال قبل نيز توسط سمندريان اجرا شده است و حالا بعد از سالها با بازيگران چون گوهر خيرانديش در نقش کلرا زاخاناسيان (بانوی سالخورده)، پيام دهکردی (آلفرد ايل)، علی رامز ( پيش‌کار) و فرخ نعمتی، هوشنگ قوانلو و.... تا ۱۵ بهمن ماه قرار است در تالار اصلی به اجرای خود ادامه بدهد.

* شب گذشته نمايش "ملاقات با بانوی سالخورده" با ۲۰ دقيقه تاخير راس ساعت ۱۹:۲۰ آغاز شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* سمندريان راس ساعت ۱۹:۱۰ دقيقه به روی صحنه آمد و گفت: ما قرار است اجرا را راس ساعت ۱۹ آغاز کنيم که الان ده دقيقه با تاخير انجام می‌شود، ساعت‌های شما غلط است، الان ساعت ۱۹ است!

* ظرفيت سالن اصلی کاملا تکميل شده بود.

* در ابتدای اجرا مهرداد رايانی مخصوص مدير تئاتر شهر هم در سالن حاضر بود.

* در هنگام صحبتهای سمندريان، صدای يکی از گربه‌های تئاتر شهر که در سالن تردد داشت، نظم سالن را به هم ريخت.

* نمايش راس ساعت ۱۹:۲۰ آغاز و بدون تنفس تا ساعت ۲۲ ادامه داشت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35544

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز اجرای "ملاقات بانوی سالخورده" حميد سمندريان در تالار اصلی تئاتر شهر، سمندريان: تئاتر نياز فطری بشر است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016