يكشنبه 12 اسفند 1386

گردشگر ايراني مقيم انگلستان ، با پاي پياده وارد كاشان شد، ايرنا

"محمد سامقاني"ايراني مقيم كشور انگلستان، كه برنامه گردشگري خود را با پاي پياده از لندن آغاز كرده است، روز شنبه وارد كاشان شد.

iran-uk-tourist-march-08.jpg
وي سفر خودرا با عنوان"‪"Wallkin For PEACE London to the Persian golf‬ (صلح جهاني پياده‌روي از لندن تا خليج فارس) از بيست ويكم ارديبهشت امسال از شهر لندن آغاز كرده است.

به گزارش ايرنا، سامقاني در گفت و گو با خبرنگاران، مهمترين هدف خود را از اين اقدام، رساندن پيام صلح و دوستي ايرانيان به سراسر جهان ذكر كرد.

وي خاطرنشان كرد:تاكنون با پيمودن بيش از چهار هزار كيلومتر از كشورهاي هلند، آلمان، لهستان، اسلواكي، مجارستان، صربستان، بلغارستان و از طريق درياي سياه از گرجستان و ارمنستان عبور كرده‌ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گردشگر‪ ۴۲‬ساله افزود:بطور متوسط هر‪ ۲۴‬ساعت،‪ ۱۰‬روز پياده‌روي مي‌كنم كه در مجموع روزانه ‪ ۳۵‬كيلومتر راه مي‌روم.

سامقاني كه با بيش از ‪ ۲۰‬سال اقامت در انگلستان داراي يك دختر سه ساله و يك پسر چهار ساله است، ميهمان نوازي و خونگرمي مردم ايران را ستود و گفت:
مردم ايران خيلي مهر و محبت به من نشان دادند كه فراموش نشدني است.

وي گفت: پس از وارد شدن به مرز جمهوري اسلامي‌ايران، شانزدهم آبانماه به تهران آمدم و به دليل سرماخوردگي شديد بيمار شدم و پس از آن ابتداي اسفند پياده‌روي خودم را ادامه دادم.

اين گردشگر كه قصد دارد بقيه مسير به طول حدود يكهزار و ‪ ۸۰۰‬كيلومتر تا خليج فارس را از طريق استانهاي يزد و كرمان پشت سر بگذارد، درباره شهر كاشان گفت: نخستين بار است كه به اين شهر سفر مي‌كنم.

وي افزود: در ذهنم، كاشان را به دليل آوازه جهاني فرش آن شهري زيبا، دوست داشتني و تاريخي ترسيم كرده بودم كه بحق نيز چنين است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36059

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گردشگر ايراني مقيم انگلستان ، با پاي پياده وارد كاشان شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016