يكشنبه 19 اسفند 1386

فرش ايراني مسجد ابوظبي عاملي براي جذب گردشگر شده است، ايسنا

فرش ايراني استفاده‌شده در صحن يكي از بزرگ‌ترين مساجد جهان اسلام، از جمله عوامل جذب گردشگر به اين مسجد ابوظبي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مقامات سازمان جهاني گردشگردي اعلام كردند كه ابوظبي ـ پايتخت امارات متحده عربي ـ با تلاش‌هاي مسؤولان صنعت گردشگري اين كشور جزو 10 شهر برتر جهان از نظر جذب گردشگر است.

براساس اين آمار، شهرهايي مانند بوينس‌آيرس در آرژانتين، پكن در چين، برلين در آلمان و ليورپول در انگليس در فهرست 10 شهر برتر جهان از نظر جذب گردشگرند. علاوه بر اين، اعلام شده است كه تعدادي سرمايه‌گذار عرب از كشورهاي مختلفي مانند عربستان سعودي و سوريه و سرمايه‌گذاراني از كشور آلمان قصد دارند با سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در صنعت گردشگري ابوظبي، اين شهر را در سال‌هاي آينده به يكي از پنج شهر برتر جهان از نظر جذب گردشگر تبديل كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طبق بررسي‌هاي انجام‌شده، عوامل متفاوتي در انتخاب شهر ابوظبي به‌عنوان يكي از 10 شهر برتر جهان در جذب گردشگر مؤثر بوده‌اند؛ ولي بيشتر كارشناسان سازمان جهاني گردشگري، مسجد زيباي شيخ زايد را از جمله مهم‌ترين عوامل جذب گردشگر به ابوظبي مي‌دانند.

مسجد شيخ زايد كه يكي از بزرگ‌ترين مساجد جهان محسوب مي‌شود و تنها مسجد امارات است كه داخل شدن به آن براي غيرمسلمانان ممنوع نيست. البته به‌جز مسلمانان، اجازه‌ي لمس كردن آيات قرآن نوشته‌شده روي ديوارها و كتاب‌هاي قرآن به افراد ديگر داده نمي‌شود.

پروژه‌ي احداث اين مسجد در سال 1998 ميلادي آغاز شد و تا‌كنون بخش اعظم آن به بهره‌برداري رسيده است. البته قرار است كه تمام بخش‌هاي اين مسجد در سال 2009 ميلادي به بهره‌برداري برسد. اين مسجد 22 هزار متر مساحت دارد و در هنگام اقامه‌ي نماز، گنجايش بيش از 44 هزار نمازگزار را دارد.

هرچند براي ساخت اين مسجد از هنرمنداني از سراسر دنيا دعوت شده است و اكنون آثاري را از هنر معماري بخش‌هاي مختلف جهان در آن مي‌توان ديد، ولي بيشتر گردشگراني كه از اين مسجد ديدن مي‌كنند، مهم‌ترين جاذبه‌ي آن‌را فرش زيبا و عظيم مسجد مي‌دانند.

به گفته‌ي مسؤولان مسجد، براي مفروش كردن صحن اصلي از بزرگ‌ترين فرش جهان كه حدود شش‌هزار متر مربع مساحت دارد، استفاده شده است. اين فرش زيبا كه 45 تن وزن و حدود نه ميليون دلار ارزش دارد، در مدت دو سال توسط يك‌هزار و 200 زن ايراني ساكن خراسان بافته شده است.

اين مسجد كه بزرگ‌ترين مسجد جهان اسلام بعد از مساجد مقدس شهرهاي مكه و مدينه در عربستان سعودي است، نماي سنگي دارد و روي يك تپه‌ي 10 متري بنا شده و بلندترين بخش آن 75 متر از سطح زمين ارتفاع دارد. براي ساخت اين مسجد تاكنون بيش از دو ميليارد درهم (545 ميليون دلار) هزينه شده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36149

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرش ايراني مسجد ابوظبي عاملي براي جذب گردشگر شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016