سه شنبه 17 ارديبهشت 1387

اسماعيل داورفر در قطعه هنرمندان آرام گرفت، مهر

پيکر مرحوم اسماعيل داورفر صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت با حضور هنرمندان از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ايرج راد در مراسم تشييع پيکر بازيگر باسابقه سينما، تئاتر و تلويزيون ايران ضمن ابراز تأسف از درگذشت هنرمندی توانا گفت: "من باورم نمی‌شود آدمی که تمام عمر پرتلاش و پرحرکت بود از ميان ما برود. وی با سلامت زندگی کرد و منضبط و اخلاقگرا بود. او خنده ديگران را دوست داشت و در بدترين شرايط لبخند می‌زد و همه را شاد می‌کرد."

مدير عامل خانه تئاتر يادآور شد: "طی سال‌های مختلف فعاليت در اداره تئاتر و سفرهايی که در کنار داورفر می‌رفتيم همواره به همه انرژی می‌داد و انسان در کنار وی توان کار کردن می‌گرفت. من نمی‌توانم داورفر را بی‌توان و خفته ببينم. او زحمت فراوان کشيد و کمتر گله کرد و آنچه ناراحتش می‌کرد را در دل نگه می‌داشت. وی بازيگری انتخابگر و افتخار تئاتر و هنر تصوير بود."

در ادامه اين مراسم جمشيد مشايخی نيز با ابراز تأسف مرگ مرحوم داورفر گفت: "ای کاش من جای داورفر رفته بودم. اسماعيل داورفر در همه سفرها شاد بود و همه را شاد می‌کرد. او غم خود را هميشه پنهان می‌کرد و از هنرمندان بزرگ تئاتر بود. من در کنار وی در بسياری از تئاترها شرکت داشتم. به طور کلی اسماعيل داورفر مردی از حسادت به دور و عاشق هنر بود."

اکبر زنجانپور از ديگر هنرمندان حاضر در اين مراسم بود که با بيان اينکه بازی‌های داورفر پر از طنز بود ولی هرگز به ابتذال کشيده نشد اظهار داشت: "امروزه کمتر می‌توان بازيگری نظير داورفر داشت. کسی که درد را نمی‌شناسد نمی تواند لبخند بر لب کسی بنشاند. داورفر درد را می‌شناخت و می‌توانست ديگران را بخنداند."

پس از سخنان اين هنرمندان پيشکسوت در جمع هنرمندان و مردم حاضر در مقابل تالار وحدت، پيکر مرحوم اسماعيل داورفر به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) منتقل شد تا در آنجا با خاطره تمام نقش‌هايی که در زندگی ايفا کرد در کنار باقی رفتگان خاک به خواب ابدی برود.

عزت‌الله انتظامی، جمشيد لايق، فردوس کاويانی، سعيد پورصميمی، مرتضی احمدی، داريوش اسدزاده، ولی شيراندامی، اصغر بيچاره، محمود بنفشه‌خواه، محمد سرير، عزت‌الله رمضانی‌فر، هادی مرزبان، محمد ابهری، هرمز هدايت، آزاده پورمختار، بيوک ميرزايی، منيژه محامدی، محمد اسکندری، داود فتحعلی‌بيگی، کاظم هژيرآزاد، سهراب سليمی، خسرو احمدی، شکرخدا گودرزی و اردلان شجاع‌کاوه از ديگر هنرمندان حاضر در اين مراسم بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در مراسم تشيع پيکر مرحوم اسماعيل داورفر از ميان تمام متوليان هنر و مديران تئاتر و سينما و تلويزيون، تنها اصغر اميرنيا رئيس بنياد فرهنگی هنری رودکی حضور داشت.

اسماعيل داورفر شنبه ۱۴ ارديبهشت در سن ۷۶ سالگی پس از يک دوره بيماری طولانی در منزل خود درگذشت. آن مرحوم سال ۱۳۱۱ در تهران به دنيا آمد و در ۲۴ سالگی پا به عرصه تئاتر گذاشت. او بازی در سينما را سال ۱۳۴۸ با "گاو" داريوش مهرجويی آغاز کرد و سال بعد از آن در "آقای هالو" حضور يافت. داورفر بيش از ۱۵ فيلم سينمايی در کارنامه داشت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36768

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اسماعيل داورفر در قطعه هنرمندان آرام گرفت، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016