جمعه 25 مرداد 1387

رامين سليمانپور، طراح صحنه و لباس تئاتر در سن ۳۹ سالگی درگذشت، ايسنا

رامين سليمانپور، طراح صحنه و لباس تئاتر در سن ۳۹ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار تئاتر ايسنا، زنده ياد سليمانپور ديروز چهارشنبه بر اثر عارضه قلبی درگذشت و پيکر او امروز پنج‌شنبه در شهر رشت – زادگاهش – به خاک سپرده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين هنرمند فقيد متولد ۱۳۴۸ در شهرستان رشت و فارغ‌التحصيل هنرستان گرافيک در همين شهر بود. او تحصيلات خود را در رشته طراحی صحنه و لباس در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زيبا ادامه داد و پس از آن از دانشگاه تربيت مدرس، در مقطع کارشناسی در رشته کارگردانی تئاتر فارغ التحصيل شد.

سليمانپور طراحی صحنه و لباس نمايش‌هايی همچون "پالتو" (امير دژاکام) ،" چمدان"( فرهاد آئيش)،" پرگار مهر" ( حسين مسافرآستانه) ،"گوش کن" و " ناتمام" (آناهيتا اقبال نژاد) و "چهار حکايت از چندين حکايت رحمان "( عليرضا نادری) را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده بود.

او هم چنين طراحی صحنه و لباس دو اثر ۹۰ دقيقه‌ای " سلول" (بهروز فرجی)و" تماس"( مسعود شاه محمدی) را در کنار کارگردانی مجموعه تلويزيونی" آقای ورزش" و طراحی ويديوکليپ "رويای زمين" (فرشاد فرشته حکمت) انجام داده بود که کليپ "رويای زمين" چندين جايزيه بين‌المللی را از آن خود ساخته بود.

اين هنرمند در کنار انجام چنين فعاليت‌هايی، مدرس طراحی صحنه در دانشکده هنر و معماری و سوره و نيز عضو هيات مديره انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر نيز بود.

آخرين کار او در زمنيه طراحی صحنه تئاتر نمايش" چهار حکايت از چندين حکايت رحمان" بود که سال ۸۳ در تالار چهار سو تئاتر شهر به صحنه رفت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37993

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رامين سليمانپور، طراح صحنه و لباس تئاتر در سن ۳۹ سالگی درگذشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016