دوشنبه 2 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کانون مدافعان حقوق کارگر در مورد دستگيری کارگران هفت تپه و افزايش فشار بر کارگران و فعالان کارگری

در يکی دو هفته ی اخير تهاجم جديدی عليه فعالين کارگری صورت گرفته است . ۵ نفر از کارگران هفت تپه و اعضای هيات مديره‌ی سنديکا هر يک به يک سال حبس (شش ماه تعزيری و شش ماه تعليقی ) محکوم شده اند و آقايان فريدون نيکوفرد ، علی نجاتی ، جليل احمدی ، قربان عليپور و محمد حيدری مهر در زندان به سر می برند. هم چنين محمد اشرفی از دستگيرشدگان مراسم روز کارگر در پارک لاله به يک سال حبس دردادگاه بدوی محکوم شد. جرم همه ی آنها تبليغ عليه نظام عنوان شده است. در همين راستا عده ای ديگر از شرکت کنندگان مراسم روز کارگر در پارک لاله احضار شده که اتهام آنها نيز اقدام عليه امنيت ملی و يا مشابه آن عنوان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين همه در حالی است که بيشتر مراکز کارگری در التهاب بسر می برد. نپرداختن چندين ماه حقوق و اخراج های دسته جمعی حاصل سياست های غلط اقتصادی و سودطلبی حريصانه ی سرمايه داران است. کارگرانی که ماه ها حقوق نگرفته در معرض بيکاری هستند و اگر اعتراض کنند "عليه امنيت ملی اقدام کرده اند" و" نظام را مورد تعرض" قرار داده اند؟؟!!
آيا با اين استدلال، بايد اين گونه نتيجه گرفت که پايه های نظام و امنيت آن بر بی حقوقی کارگران و زحمتکشان و گرسنگی خانواده های آنان قرار دارد؟ اگر کارگران اعتراض کنند که چرا حقوق‌شان پرداخت نشده است عليه نظام به پاخواسته اند و اگر در روز کارگر در يک پارک بخواهند دور هم جمع شوند امنيت ملی به خطر می افتد و...
اين چه نظامی است که پايه های آن بر بی حقوقی کارگران و ستم بر آنان و استثمار آنان است؟ ادعانامه‌ها عليه کارگران ادعانامه عليه حکومت گران است . ادعانامه ها امنيت سرمايه ها را می خواهد تا در پناه آن دارايی های مردم که با دسترنج کارگران و زحمتکشان ساخته شده است، به ثمن بخس ويا کمترين قيمت به غارتگران اموال مردم به نام خصوصی‌سازی واگذار شود تا آنان بتوانند به سودهای کلان دست يابند. نمايندگان کارگران هفت تپه به زندان می روند تا غارتگران اموال مردمی به راحتی و بدون مانع بتوانند زمين حاصل خيز آن خطه را با قيمتی نازل به غارتگران اموال مردمی بفروشند، شرکت را ورشکسته اعلام کرده و کارگران را اخراج کنند. و اگر تا به امروز اين کار را نکرده اند به دليل هم بستگی کارگران و مبارزات آنان در جهت ايجاد تشکل مستقل کارگران بوده است.
اکنون بر همه ی کارگران ونهادهای مستقل دفاع از حقوق انسانی آنان فرض است که به هر طريق ممکن از فعالان کارگری حمايت کرده و برای جلوگيری ازمحکوميت آنان تلاش کنند. ما از همه کارگران و نهادهای مستقل داخلی و بين المللی می خواهيم تا اجازه ندهند کارگرانی که تنها به خاطر احقاق حقوق اوليه خود مبارزه کرده اند، زندانی کرده و خانواده های آنان را تحت فشار قرار دهند. احکام دادگاه ها بايد ملغی گردد و محاکمه ی فعالين به دليل عدالت خواهی محکوم شود.
به اميد آن روز که هيچ انسانی به دليل احقاق حقوقش مورد تعرض قرار نگيرد.

کانون مدافعان حقوق کارگر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016