پنجشنبه 19 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام حزب سبزهای بلژيک به گردهم‌آيی ايرانی‌تبارهای اروپا در شهر لاهه هلند

نقض حقوق بشر و بگير و ببندهای فعالان جنبش دموکراتيک ايران همچنان ادامه دارد و شرايط ايران، ديگر غيرقابل تحمل شده است.

حزب سبزهای بلژيک از خواسته های برحق جنبش مردم ايران که از راه های مسالمت آميز برای برقراری يک حکومت مردمی و با احترام به حقوق بشر مبارزه می کند، پشتيبانی می کنيم.
سبزهای بلژيک، دولت ايران را مسئول نقض های پی در پی حقوق بشر در ايران، به ويژه در استفاده از شکنجه های غير انسانی و تجاوز به زندانيان سياسی، اعدام و حتی اعدام نوجوانان زير ۱۸ سال دانسته و اين اعمال را محکوم می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حزب اکولو بلژيک از شرايط ناگوار برخورد با زنان در ايران بسيار نگران است و هم چنين فشار بر همه آنانی را که به رژيم آيت اله ها اعتراض می کنند، بر نمی تابد. دانشجويان، روشنفکران، روزنامه نگاران و کارگران از آن جمله اند.
حزب ما در باره برنامه انرژی هسته ای ايران نيز نگران است. اين برنامه در کليت خود بار سنگين جنگ با دنيا و به ويژه با آمريکا را بر دوش ملت ايران تحميل می کند.
سبزها از روش های صلح آميز، گفتگوی سازنده و ديپلماتيک برای برون رفت از بحران کنونی داخلی و خارجی ايران حمايت می کنند.
همه احزاب سبز اروپا از جمله حزب ما، هميشه از رعايت و احترام به حقوق بشر در ايران و هم چنين از
جنبش های دموکراتيک دانشجويان، زنان، سنديکاليست ها و معلمان دفاع کرده اند.
حزب سبزهای بلژيک، بنا به سنت ديرينه اش، هم چون گذشته، برای آزادی فوری و بی قيد و شرط همه زندانيان سياسی، از جمله دانشجويان بازداشتی حوادث روز های اخير، خود را در کنار حرکت های مردمی اپوزيسيون ايرانی می بيند.
ما می خواهيم که اتحاديه اروپا، در تمام مذاکرات و قراردادهای اقتصادی و سياسی خود با ايران، مسئله زندانيان سياسی را در مد نظر قرار دهد.
ما بار ديگر بر روی خواسته خودمان از سازمان ملل، اتحاديه اروپا و دولتمردان کشورخودمان بلژيک تاکيد و پافشاری نموده و از آنان مصرانه می خواهيم تا بطور پيگيرانه و قاطع از حکومت ايران بخواهند که دست از اين اعمال زشت و ناپسند خود بردارد.
به نام همه اعضای حزب سبز بلژيک، اکولو، از مبارزات شما که امروز در اين مکان گرد هم آمده ايد و برای رسيدن هر چه زودتر به يک حکومتی که در راستای دفاع از اصول پايه ای و بنيادين دموکراسی، لائيسيته و پيمان جهانی حقوق بشر باشد، مبارزه و تلاش می کنيد، پشتيبانی می کنيم.

سارا تورين، رئيس حزب سبز بلژيک، اکولو
انور ميرستاری، مشاور حزب اکولو در امور ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016